۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۵

معاون قضائی دادستان کل کشور:

ترخیص کالا از بنادر کشور با مصوبات جدید تسریع شده است

ترخیص کالا از بنادر کشور با مصوبات جدید تسریع شده است

اهواز- معاون دادستان کل کشور گفت: مصوبات خوبی در ستاد اقتصاد مقاومتی برای رفع مشکلات ترخیص کالا از بنادر کشور تصویب شد و همچنین مزایده‌های سازمان اموال تملیکی تسریع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جمادی صبح امروز چهارشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی در بنادر و گمرکات استان خوزستان اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم توسعه در جوامع مختلف امنیت است که در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و… باید مدنظر باشد.

رئیس دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه اضافه کرد: اگر در بحث تأمین کالاهای اساسی مردم بدانند که مسئولان مربوطه با جدیت تلاش می‌کنند و کشور با کمبود و مشکلی مواجه نیست، احساس امنیت که پیش‌نیاز امنیت واقعی است، افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: سال گذشته از چند شهر استان خوزستان بازدیدهایی انجام شد و در این سفر از شهرستان ماهشهر و بندر امام بازدید شد که شاهد اقدامات خوبی به‌ویژه در بخش پایانه مکانیزه غلات و تخلیه و ترخیص کالا در بندر امام بودیم.

جمادی با تاکید بر ضرورت همکاری دستگاه‌های متولی از جمله استاندارد، دامپزشکی، بهداشت و… در فرایند ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات، گفت: اگر تلاش مضاعف، ایثار و از خودگذشتگی نباشد، روند رسیدگی به امورات و مشکلات طولانی خواهد شد.

معاون قضائی دادستان کل کشور، تغییر روش خرید توسط شرکت بازرگانی دولتی را اقدامی خوب برای تسهیل و تسریع در ترخیص کالاها برشمرد و افزود: در این روش از برخی هزینه‌هایی که بر بیت‌المال تحمیل می‌شد، کاسته شده و جبران خسارت برای این شرکت به حداقل رسیده است.

رئیس دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه خواستار تسریع در تعیین تکلیف و تخلیه دو انبار اموال تملیکی استان خوزستان در بندر امام ره در راستای افزایش فضای ذخیره کالاهای اساسی شد و تاکید کرد: حمایت از صنایع در راستای بهبود تولید و اشتغال از دیگر موارد مورد تاکید دستگاه قضائی و این ستاد است.

جمادی با بیان اینکه شهرستان‌های اقتصادی همچون ماهشهر در توسعه کشور نقش بسیار مهمی دارند، گفت: در سفر سال گذشته و امسال به برخی شرکت‌های صنعتی نیز سرکشی و مشکلات موجود شناسایی و مورد بررسی قرار گرفت که مشاهده شد ستاد مقاومتی استان در یک سال گذشته و در حمایت از تولید و اشتغال استان اقدامات مؤثر و قابل تقدیری داشته است.

کد خبر 5921384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha