۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۲۹

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش وپرورش:

هرمزگان مستعد ایجاد دهکده ورزشی است

هرمزگان مستعد ایجاد دهکده ورزشی است

بندرعباس- معاون تربیت بدنی و سلامت ورزش وزارت آموزش و پرورش گفت: استان هرمزگان مستعد ایجاد یک دهکده ورزشی با قابلیت برگزاری مسابقات ملی و بین المللی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق ستاری فرد بیان داشت: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در استان هرمزگان همچون فرودگاه، راه آهن و خطوط کشتیرانی احداث دهکده ورزشی در اولویت پیگیری‌های وزارت‌خانه است.

وی اظهار داشت: ورزش‌های آبی و ساحلی از جمله ظرفیت‌های بزرگ هرمزگان هستند که این استان با برخورداری از سواحل طولانی و ۱۴ جزیره زمینه مناسبی برای توسعه و تبدیل شدن به قطب این ورزش‌ها را دارد.

وی بیان کرد: هرمزگان در دوران پساکرونا که آموزش و پرورش با سونامی بازنشستگی نیروهای فرهنگی مواجه شد که با درایت مسئولان استانی در اداره‌کل و استانداری و همچنین با جذب نیروهای جوان اجازه بروز این خلأ را نداد و با چالش جدی کمبود نیرو مواجه نشدیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش یاد آورشد: سرانه پذیرش دانشگاه فرهنگیان در استان هرمزگان با بیشترین جمعیت نسبت به کل کشور افزون بر ۶۰۰ نفر بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های حوزه ورزش این نهاد در هرمزگان اظهار کرد: طرح‌های ورزشی مهمی در استان هرمزگان در حوزه ورزش و تربیت بدنی افتتاح و پروژه‌ای دیگری مانند استخر سرپوشیده شهرستان میناب در دست پیگیری است.

ستاری فرد تصریح کرد: هرمزگان خط مقدم مبارزه با استعمار و استکبار جهانی است و ما برای نشان دادن این پیشینه حماسی و تاریخی و پهنه عظیم خلیج فارس و تنگه هرمز اردوهای فرهنگی تربیتی دانش آموزان سراسر کشور را باید تقویت کنیم.

وی ابراز کرد: اردوگاه‌های فرهنگی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم احیا می‌شود و قرار است از ظرفیت این مکان‌ها استفاده بهینه شود که در همین راستا می‌توان به ظرفیت اردوگاه دانش آموزی سرخون بندرعباس که به تازگی نوسازی آن آغاز شده است، اشاره کرد.

کد خبر 5921526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha