۵ آبان ۱۴۰۲، ۹:۴۷

رییس ستاد انتخابات اردبیل خبر داد؛

ثبت‌نام نهایی ۴۷۸ نفر داوطلب برای انتخابات مجلس

ثبت‌نام نهایی ۴۷۸ نفر داوطلب برای انتخابات مجلس

اردبیل- رییس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: ثبت‌نام نهایی برای داوطلبان مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل به ۴۷۸ نفر رسید.

رضا قاسمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ثبت‌نام نهایی از ۲۷ مهرماه شروع شد و تا ساعت ۱۸ روز چهارشنبه سوم آبان ادامه یافت که از کل پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل ۴۷۸ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کرده‌اند که از این تعداد ۴۴ نفر خانم و ۴۳۴ نفر آقا هستند.

وی تصریح کرد: در مرحله پیش‌ثبت‌نام ۸۹۴ نفر از کل استان برای حضور در رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده بودند که از این تعداد ۵۳ درصد در مرحله نهایی ثبت‌نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: استان اردبیل هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که بر اساس آمار فعلی، به طور متوسط ۶۸ نفر برای هر کرسی ثبت‌نام کرده‌اند.

قاسمیان با بیان اینکه از لحاظ سنی ۶۸ درصد از ۴۷۸ نفر داوطلب زیر ۵۰ سال و ۳۲ درصد نیز بالای ۵۰ سال سن دارند، افزود: از لحاظ تحصیلات ۱۵ درصد دکترا، یک درصد حوزوی، ۷۸ درصد کارشناسی ارشد، ۶ درصد از مقطع کارشناسی داوطلب شده و ۲۰ درصد از داوطلبان دارای سوابق ایثارگری هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: آمار داوطلبان مجلس از لحاظ شغلی ۱۷۶ نفر کارمند، ۶۱ نفر بازنشسته، ۵۶ نفر فرهنگی، ۲۸ نفر استاد دانشگاه، ۹ نفر پزشک، هفت نفر نماینده مجلس، هفت نفر نظامی، ۱۴ نفر وکیل، ۱۱۱ نفر آزاد و در نهایت ۹ نفر نیز هیچ شغلی را اعلام نکرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بیان کرد: از چهار آبان ماه با آغاز فرآیند احراز صلاحیت داوطلبان توسط هیأت‌های اجرایی، استعلام از مراجع پنج‌گانه و ارائه نتایج به هیأت‌های نظارت ادامه خواهد یافت.

کد خبر 5922664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha