۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶

امام جمعه مهدیشهر:

آمریکا منشأ تمام جنایت‌ها است/ ضرورت تبیین واقعیت‌ها

آمریکا منشأ تمام جنایت‌ها است/ ضرورت تبیین واقعیت‌ها

مهدیشهر- امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه تاکنون هزاران نفر در غزه به خاک و خون کشیده شده‌اند، گفت: هر جا در هر کشوری جنایتی رخ داده، سر منشأ آن به شیطان بزرگ، یعنی آمریکا باز می‌گردد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدیشهر به میزبانی مصلای این شهرستان ضمن اشاره به ۱۳ آبان و راهپیمایی مردم ایران اسلامی علیه استکبارگران، بیان کرد: امام خمینی (ره) آمریکا را شیطان بزرگ دانست و ممکن است امروز جوانان ما این سوال را مطرح کنند که چه تا چه زمان ما باید مرگ بر آمریکا بگوییم.

وی با بیان اینکه آمریکا کشوری است که با نسل کشی سرخ پوست‌ها شکل گرفت و در جنگ جهانی عامل کشته شدن ۷۰ میلیون نفر در دنیا شد، افزود: آمریکا در تاریخ خود در ۱۰۰ جنگ و ده‌ها کودتا نقش مستقیم داشته است.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه نبردهای آمریکا تاکنون عامل مرگ ۳۰۰ میلیون انسان شده است، گفت: فاجعه هیروشیما و ناکازاکی، ویتنام، ایرباس ایرانی، کودتای ۲۸ مرداد و ده‌ها مورد دیگر، از جمله جنایت‌های آمریکا است.

بارانی همچنین با بیان اینکه مشارکت در ترور دانشمندان هسته‌ای از جمله جنایت‌های آمریکا است، تاکید کرد: آخرین جنایت آمریکا نیز بمب‌های یک تنی است که به نتانیاهوی جنایت کار می‌دهد تا با آن بیمارستان‌ها و مراکز مسکونی را مورد هدف قرار دهد.

وی با بیان اینکه هزاران نفر تاکنون در غزه کشته شده‌اند، گفت: هر جا در هر کشوری جنایتی رخ داده، سر منشأ آن به شیطان بزرگ، یعنی آمریکا باز می‌گردد.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه جوانان ما باید با ماهیت جنایت‌های آمریکا آشنا شود، گفت: آمریکا راهبرد نظامی را از طریق جنگ پیش می‌برد اما این تنها راهبرد این کشور نیست بلکه آنها راهبردهای دیگری مانند فشار و تهدید را نیز دنبال می‌کنند.

بارانی با بیان اینکه تحریم دیگر راهبرد آمریکا است که نمونه آن را علیه کشور خودمان شاهد بودیم، افزود: مهمترین راهبرد آمریکا اما جنگ نرم و سلطه بر رسانه‌ها و افکار دنیا است که باید با تبیین در برابر آن ایستاد

کد خبر 5929081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha