۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۵۲

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران:

برگزاری ۱۷ یادواره و کنگره شهدا در کشور پیش‌بینی شده است

برگزاری ۱۷ یادواره و کنگره شهدا در کشور پیش‌بینی شده است

زنجان-رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، از پیش‌بینی برگزاری ۱۷ یادواره و کنگره شهدا در کشور طی سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه جمعه در دیدار با فعالان فرهنگی و تشکل‌های ایثارگری استان زنجان، با اشاره به اینکه طی سال‌جاری برگزاری ۱۷ یادواره و کنگره ملی شهدا در سطح کشور پیش‌بینی شده است، گفت: علاوه بر این تولید و سرمایه‌گذاری بر روی ۱۰ فیلم سینمایی نیز با همکاری‌های صورت گرفته انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه یادواره‌ها و کنگره‌ها، محله‌محور و مردمی بودن این برنامه‌ها است، افزود: با توجه به اهمیتی که این رویکرد در برگزاری چنین برنامه‌هایی دارد، از ابتدای سال‌جاری تا به امروز نسبت به ساماندهی و بسترسازی بیش از ۱۴ هزار برنامه اقدام شده است.

این مسئول همچنین از ساماندهی ۱۰۰۰ استارت‌آپ در حوزه ایثارگری و نیز اختصاص خط اعتباری ویژه برای حمایت از توسعه فناوری در این سازمان خبر داد و اظهار کرد: یکی از اقدامات دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ، استفاده از فناوری و نیز مردمی کردن این اقدامات در حوزه ایثار و شهادت بوده است؛ چرا که معتقدیم با این رویکرد می‌توان نسبت به ترویج این فرهنگ گام‌های بلندتر و موثرتری برداشت.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اهتمام و پررنگ‌تر کردن برنامه‌های حوزه فرهنگی بدون افزایش اعتبار امکان‌پذیر نبوده و به همین خاطر امسال شاهد افزایش ۶ درصدی اعتبارات در این عرصه و نیز تلاش برای انجام برنامه‌های جدی‌تر و موثرتر هستیم، تصریح کرد: بودجه تخصیص یافته به این سازمان در حوزه فرهنگی سه‌دهم درصد یعنی معادل ۸۰۰ میلیارد ریال بوده و بی‌شک رقم بسیار ناچیزی تلقی می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه جامعه هدف این سازمان جزو اقشار مقدس بوده و معتقدیم نباید اجازه دهیم این قشر با مشکلات عدیده دست به گریبان باشند، خاطرنشان کرد: هدف اصلی این سازمان در رسیدگی به گروه‌های هدف، حفظ ارزش‌ها است؛ چرا که شهدا حق بزرگی بر گردن جامعه و امنیتی که امروز به ما ارزانی داشته‌اند، دارند.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گریزی به موضوع ساماندهی گلزار شهدا زد و گفت: یکی از برنامه‌های این سازمان در خصوص ساماندهی گلزار شهدا، تبدیل آن‌ها به حرم مطهر بوده و این اقدام در برخی از استان‌ها از جمله تهران آغاز شده است.

کد خبر 5929345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha