۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱

فعال رسانه‌ای فلسطینی:

روزنامه نگاران نباید در جنگ کشته و بازداشت شوند

 روزنامه نگاران نباید در جنگ کشته و بازداشت شوند

یک فعال رسانه‌ای فلسطینی گفت: رژیم صهیونیستی کنوانسیون ژنو را در مورد روزنامه‌نگاران رعایت نمی‌کند و نباید روزنامه نگاران در جنگ کشته و بازداشت شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست واکاوی نقش حقوق بین‌الملل بشردوستانه در خصوص فجایع غزه امروز به میزبانی جمعیت هلال‌احمر با حضور پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر و رئیس کمیته حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران، کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، ذاکر حسین استاد دانشگاه تهران، خالد قدومی، مسئول دفتر جنبش حماس در تهران برگزار شد.

محور برگزاری این نشست تشریح نقض‌های بشردوستانه در غزه و تبیین و تشریح اقدامات در عرصه مقابله با رژیم صهیونیستی، تبیین مصادیق نقض حقوق بشردوستانه و مسئولیت جامعه بین‌المللی در مقابله با فجایع اخیر در غزه و روایتگری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بود.

علی خلیلی فعال رسانه‌ای فلسطینی در این نشست گفت: رژیم صهیونیستی از طریق رسانه‌ها تلاش کرده تجاوز به غزه را قانونی جلوه دهد. رسانه‌ها در تبیین جنایات رژیم صهیونیستی نقش زیادی دارند و ابزاری قدرتمند در شکل دهی به افکار عمومی هستند.

وی افزود: رسانه‌های نقش حیاتی در افشای حقیقت در جهان در خصوص جنایات اخیر رژیم صهیونیستی دارند.

خلیلی گفت: رسانه‌ها تیغ دو لبه هستند و می‌توان از آنها در مسیر خیر و شر استفاده کرد. رسانه‌های مقاومت در راستای شفاف سازی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند ولی رسانه‌های غیر مقاومت خلاف آن عمل می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: نیروهای رژیم صهیونیستی خبرنگاران را مورد هدف قرار می‌دهند تا حقیقت از چشمان جهان مخفی بماند. کنوانسیون ژنو از روزنامه نگاران در جنگ حمایت می‌کند و آنها نباید کشته و بازداشت شوند و تجهیزات آنها نباید مصادره شود ولی رژیم صهیونیستی به تمام این مسائل بی توجه است.

کد خبر 5932797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha