۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹

مدیرکل امور زنان استانداری اردبیل:

بروز بحران سالمندی در ۳۰ سال آینده دور از انتظار نیست

بروز بحران سالمندی در ۳۰ سال آینده دور از انتظار نیست

اردبیل-مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل گفت: بروز بحران سالمندی در ۳۰ سال آینده بسیار بالا است که در این راستا همت همگانی را برای اجرای قانون جوانی جمعیت می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار مهر، افسانه‌جهانی ظهر سه‌شنبه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره تربیت‌مربی کنشگر جمعیت اظهار کرد: احتمال بروز بحران سالمندی در ۳۰ سال آینده بسیار بالا است که در این راستا همت همگانی را برای اجرای قانون جوانی جمعیت و خانواده می‌طلبد.

وی ضمن دعوت از مردم و مسئولان برای همکاری تا حصول نتیجه مورد نظر گفت: بحث جمعیت از مسائل مهم کشور بوده و با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌گرفته در خصوص کاهش جمعیت جوان، همه باید در این راستا برای تحقق جوانی جمعیت تلاش کنیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل بیان کرد: برای اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همکاری و حمایت مردم و مسؤولان هستیم و برای آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی این موضوع لازم است کنش‌گران وارد عمل شوند.

جهانی از برگزاری دوره تربیت کنش‌گر جمعیت در هفته اول آذر سال جاری خبر داد و بیان کرد: این دوره با حضور اساتید برجسته کشوری و با مشارکت دستگاه‌های مرتبط برای شرکت‌کنندگان از شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد که کنش‌گران اجتماعی بعد از برگزاری دوره، نسبت به فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم در خصوص عواقب بحران سالمندی در آینده، اقدامات هدایت‌گرانه انجام می‌دهند.

تأثیر مهم اجرای قانون جوانی جمعیت برای مقابله با تهاجم فرهنگی

رضوان باقلاچی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در این نشست بیان کرد: تحکیم بنیان خانواده و اجرای قانون جوانی جمعیت برای مقابله با تهاجم فرهنگی تأثیرگذار است وبا توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته در خصوص اجرای برنامه‌های شاد برای فرهنگ‌سازی و ایجاد نشاط در خانواده‌ها، گامی مثبت در راستای تحکیم بنیان خانواده خواهیم برداشت.

وی ضمن استقبال از برگزاری دوره تربیت کنش‌گر اجتماعی در راستای قانون جوانی جمعیت و خانواده، گفت: گروه‌های مردمی نیز می‌توانند با ورود به این حوزه در راستای ترویج فرزندآوری و ازدواج همکاری کنند.

کد خبر 5932826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha