۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۰

امام جمعه پارس‌آباد:

انتقال مفاهیم قرآنی به مردم از وظایف بانوان طلبه است

انتقال مفاهیم قرآنی به مردم از وظایف بانوان طلبه است

پارس‌آباد- امام جمعه شهرستان پارس‌آباد به بیان فضیلت‌های قرآن پرداخت و گفت: بیان و تبیین مفاهیم این کتاب آسمانی از وظایف طلاب خواهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی‌اکبر باقری‌بنابی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست اخلاق مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (ع) پارس‌آباد، اظهار کرد: اخلاص اولین ملاک و ارزش در مسیر کسب معارف الهی است که باید خواهران طلبه همیشه و در همه حال به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: بزرگان حوزه همچون شیخ مفید، شیخ طوسی و شیخ صدوق‌ها همگی با اخلاص و همت ویژه به درجات عالی علمی و معنوی رسیده‌اند و بهترین الگو برای طلاب هستند.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه اراده نقش بسیار مهمی در موفقیت‌های طلاب در عرصه علم و زندگی دارد، گفت: کسب توفیق در مسیر طلبگی نصیب کسانی می‌شود که با برخورداری از روحیه نکته‌سنجی، سختی‌ها و مشکلات را با اراده و عزم راسخ خود حل کرده و جدیت راسخی در این وادی داشته باشند.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تلاوت و شنیدن آیات قرآن دل‌های مؤمنان را نرم کرده و ایمانشان را تقویت می‌کند و برعکس آیات این کتاب آسمانی سبب سختی و سنگدلی کافران و منافقان شده و بر کفر و الحادشان می‌افزاید.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد تأکید کرد: مبلغان حوزوی باید بیشتر از دیگران با آیات قرآن آشنا و مأنوس شده و مفاهیم و نکات آن را برای مردم تبیین و بازگو کنند.

کد خبر 5934411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha