۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۲۰

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

بالغ بر ۳۷۰ تن خوراک ماهی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود

بالغ بر ۳۷۰ تن خوراک ماهی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود

شهرکرد_رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص زنجیره ارزش شیلات و آبزیان در چهارمحال و بختیاری، گفت: ۳۷۰ هزار تن خوراک آبزیان در این استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برزگر عصر پنجشنبه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری به میزبانی اتاق بازرگانی استان با حضور احمد وحیدی- وزیر کشور با اشاره به اینکه این استان جزو ۱۴ صادرکننده برتر بادام در جهان است، اظهار کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۱۰۰ تن مغز بادام از استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه با افزایش روبرو است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: انجمن بادام چهارمحال و بختیاری در ساماندهی حلقه‌های این زنجیره به کمک دولت آمده است، باید برای تولید، فرآوری و بازار فروش این محصول برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه محصول بادام بالاترین بازدهی اقتصادی را دارد، گفت: برای افزایش تولید باید برخی ارقام را تغییر و رقم‌های جدید را معرفی کنیم، همچنین در هفته آینده اولین مجوزها برای استقرار واحدها در شهرک تخصصی بادام صادر خواهد شد.

برزگر در خصوص زنجیره ارزش شیلات و آبزیان در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: ۳۷۰ هزار تن خوراک آبزیان در این استان تولید می‌شود، البته تولید واقعی این محصول از ظرفیت اسمی واحدها بیشتر است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۵ هزار تن ماهیان سردآبی در این استان تولید می‌شود، گفت: ۱۰ هزار تن از این مقدار به ضایعات تبدیل می‌شود که این ضایعات منبع غنی پروتئین هستند.

وی در پایان گفت: اکثر مزارع پرورش ماهی با ظرفیت ۵۰ تا ۸۰ هزار تن فعالیت می‌کنند که می‌توان با بهینه‌سازی مزارع تولید را افزایش داد، ۲۵ نوع غذا از ماهی می‌توان فرآوری کرد، اما در استان تنها تن ماهی تولید می‌شود.

کد خبر 5934797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha