۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۳

معاون قضایی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری:

شوراهای حل اختلاف مشکلات مردم را ریشه‌ای حل و فصل می‌کنند

شوراهای حل اختلاف مشکلات مردم را ریشه‌ای حل و فصل می‌کنند

شهرکرد_معاون قضائی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: شوراهای حل اختلاف مشکلات مردم را به صورت ریشه‌ای حل و فصل می‌کنند به طوری که دیگر آتشی زیر خاکستر باقی نماند.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران میرحاجی صبح شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اساس کار شوراهای حل اختلاف را مردمی بودن و بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی در حل و فصل اختلافات ذکر و اظهار کرد: در شوراهای حل اختلاف رسیدگی به پرونده‌ها تابع تشریفات و آئین دادرسی خاصی نیست و همین امر موجب تسریع در رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی می‌شود.

وی افزود: در شوراهای حل اختلاف ترس و استرس ناشی از حضور در مراجع قضائی وجود ندارد و طرفین دعوی در فضایی امن و آرام مسائل و مشکلات خود را بیان می‌کنند و این خود آرامش و آسایش روانی و اجتماعی مردم را تأمین و اعتماد جامعه را به دستگاه قضا بیشتر می‌کند.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری یکی از رویه‌های مثبت در شوراهای حل اختلاف را کار بدون چشم داشت عنوان کرد و ادامه داد: در شوراهای حل اختلاف افراد بدون دریافت حقوق و پاداشی و صرفاً برای رضایت خدا اختلافات مردم را حل و فصل می‌کنند.

میرحاجی با بیان اینکه عملکرد مثبت شوراهای حل اختلاف کینه‌ها را از دل‌ها می‌زداید، عنوان کرد: شوراهای حل اختلاف مشکلات مردم را به صورت ریشه‌ای حل و فصل می‌کنند به طوری که دیگر آتشی زیر خاکستر باقی نماند.

وی خاطرنشان کرد: کار شوراهای حل اختلاف در مناطق عشایری و قومی با توجه به حضور اقوام و طوایف از حساسیت بیشتری نسبت به شهرهای بزرگ برخوردار است چراکه در این مناطق افراد همدیگر را می‌شناسند و از امور زندگی یکدیگر کاملاً آگاه هستند.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در این مناطق زمانی که یک پرونده قتل به صلح و سازش می‌رسد طرفین دعوی یک یا چند نفر نیستند بلکه دو قوم و یا دو طایفه هستند که آشتی میان آنها برقرار می‌شود.

میرحاجی در بخشی از سخنان خود دارا بودن توانمندی‌های علمی و مهارتی در کنار دانش اخلاقی و روانشناسانه را لازمه کار در شوراهای حل اختلاف دانست و بیان کرد: افرادی که قدم در راه اصلاح ذات‌البین می‌گذارند باید با مهربانی، صبر و کنترل خشم، راه نفوذ به دل مردم را پیدا کنند و با رفع کدورت و دشمنی‌ها جامعه اسلامی را به سمت وحدت و اتحاد سوق دهند.

کد خبر 5935522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha