۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۱۱

بابایی مطرح کرد؛

ویژندها مخاطب اصلی جشنواره مد و لباس فجر شدند

ویژندها مخاطب اصلی جشنواره مد و لباس فجر شدند

دبیر جشنواره مد و لباس فجر گفت: ویژندها به خواسته‌های مردم نزدیک‌تر هستند و امسال ویژندها را مخاطب اصلی جشنواره قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا بابایی دبیر جشنواره مد و لباس فجر با حضور در برنامه تلویزیونی صبح بخیر ایران که صبح امروز شنبه ۲۰ آبان از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، گفت: طی یازده دوره قبلی جشنواره آسیب‌شناسی بسیاری انجام شد و سعی کردیم در این دوره چالش‌ها و آسیب‌ها را برطرف کنیم؛ این مسیر با تغییرات آئین‌نامه‌ای صورت گرفته است. برای مثال ما به چالشی رسیدیم که در آن طرح‌ها مورد انتخاب جشنواره قرار می‌گیرند اما به مرحله تولید نمی‌رسند و در نتیجه مردم امکان خرید آن‌ها را ندراند. امسال برای اولین بار ویژندها امکان ورود و رقابت در جشنواره را دارند. این مسئله چند مزیت دارد؛ اگر ویژند برتر اعلام شود و جشنواره آن را اعلام کند، افزایش فروش برای آن ویژند صورت می‌گیرد. همچنین ویژندها به خواسته‌های مردم نزدیک‌تر هستند. ما امسال ویژندها را مخاطب اصلی جشنواره قرار دادیم.

وی ادامه داد: باید در نظر داشت که صنعت مد و پوشاک بدون تبلیغات امکان ارتقا و رشد ندارد. به همین منظور ما بخشی را مخصوص رسانه ایجاد کردیم که طی آن به ایده‌های خلاقانه پردازش رسانه‌ای با نظارت بر پوشش خودمان می‌پردازیم. بعضی از روش‌های تبلیغی پذیرفته نیستند اما برای پردازش به ایده‌ها مسیر خلاقیت باز شده و آن را پیگیری می‌کنیم.

دبیر جشنواره مد و لباس فجر افزود: ما همچنین به کمک تیم علمی خود بیانیه مضمون یا فشن بوک ایجاد کردیم؛ این بیانیه مضمون ارتقای جدی علمی و محتوایی پیدا کرده و ما در تمامی استان‌ها آموزش آن را انجام می‌دهیم و خوشبختانه تا امروز ۱۸ استان از این طرح استقبال کرده‌اند. برداشت ما این است که ما ارتقای جدی محتوایی داشته‌ایم.

بابایی گفت: تولیدات پارچه چادر در کشور وجود دارد اما به اندازه با نیاز کشور نیست. مسئله دیگر تهیه چادر و ضعف طراحی است؛ ما در بخش لباس تراز اجتماعی بانوان به دنبال ارتقای طراحی مانتو و چادر هستیم. ما نگاهی مشخص به این بخش داریم و می‌خواهیم طراحی این بخش را ارتقا دهیم. ما در چهار سطح امکان شرکت در جشنواره داریم که شامل مردانه، زنانه، دخترانه و پسرانه می‌شود. تصور داریم اگر بتوانیم زنجیره طراحی پوشاک دیده شود تأثیر مثبتی در صنعت پوشاک کشور خواهد داشت.

وی ادامه داد: طراحان پس از جشنواره از تسهیلاتی از صندوق اعتباری هنر دریافت می‌کنند. با این حال ما توقع تولید کنندگی و فروش را از طراحان نداریم اما انتظار داریم که طراحان با ویژندها ارتباط پیدا کنند و اتصال صورت بگیرد تا کمبود محتوایی ویژندها پر شوند.

دبیر جشنواره مد و لباس فجر افزود: با توجه ویژه به استان‌ها پیش از شروع جشنواره ما شاهد استقبال بالایی بوده‌ایم چرا که ما از ۷ ماه پیش جریان آماده‌سازی را شروع کرده‌ایم. تصور داریم امسال استقبال خوبی از جشنوراه صورت بگیرد. اختتامیه این جشنواره ۵ بهمن ماه خواهد بود. پیشبینی می‌شود جشنواره در مجموعه فرهنگی سعدآباد برگزار شود اما هنوز به طور کامل قطعی نیست. ما همچنین برای استان‌ها پیش رویدادهایی داریم که افراد می‌توانند از آثار هنری صنعت مد و لباس بازدید کنند.

کد خبر 5935952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha