۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰

با حضور مسوولان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در کرمان؛

سومین جشنواره فرهنگی هنری ذوالفقار در کرمان به کار خود پایان داد

سومین جشنواره فرهنگی هنری ذوالفقار در کرمان به کار خود پایان داد

کرمان- سومین جشنواره فرهنگی «ذوالفقار» با حضور مسوولان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در استان کرمان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری «ذوالفقار» با حضور مسؤولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ظهر دوشنبه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید چمران کرمان برگزار شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در این مراسم با اشاره به لزوم ترویج و شناخت شخصیت و منش سردار دل‌ها، وی را فردی خستگی ناپذیر دانست و افزود: اخلاقیات و رفتار این شهید بزرگوار باید برای نسل جوان بازگو شود تا میراث معنوی و تفکر مقاومت در نسل جوان رشد کند.

عرفان خسرویان اخلاص حاج قاسم را بی نظیر دانست و گفت: این شهید والامقام دارای روحیه‌ای جهادی و خستگی ناپذیر بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور هدف از برگزاری جشنواره ملی فرهنگی و هنری ذوالفقار را حفظ میراث معنوی مقاومت دانست و گفت: اضافه کردن موضوعات پژوهشی در این جشنواره کمک شایان توجهی به تبیین مقام شهدا و مقاومت برای نسل جوان خواهد کرد.

در ادامه این مراسم، محمدرضا جلیلی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با گرامیداشت یاد شهدا گفت: در تلاشیم تا رویداد مهم فرهنگی و هنری ذوالفقار را به صورت بین المللی برگزار کنیم.

جلیلی سردار سلیمانی را از تربیت یافتگان برجسته مکتب اسلام دانست و گفت: انسان‌های بزرگی مثل حاج قاسم سلیمانی، انسان‌هایی بزرگ مکتب‌ساز و تمدن‌آفرین هستند و اگر کسی خالصانه کار کند خداوند او را بزرگ می‌کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید نیروی مهارتی را برای اقتدار کشور تربیت کنیم، ادامه داد: دانشگاهیان و نخبگان کشور در دانشگاه‌های مختلف باید شخصیت شهید سلیمانی که مظهر اقتدار و امنیت جهان اسلام بود را تبیین کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان نیز در اختتامیه جشنواره ذوالفقار گفت: هدف این جشنواره ترویج فرهنگ مکتب حاج قاسم سلیمانی در بین جمعیت دانشجویی و سایر افراد جامعه بود.

مصطفی جعفری با اشاره به وصول بیش از سه هزار اثر از استان‌های کشور در این جشنواره گفت: از این تعداد ۱۷۵۰ اثر در بخش دانشجویی و ۱۴۰۰ اثر در بخش آزاد ارسال شده است.

گفتنی است سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ذوالفقار» در بخش‌های پوستر، خوشنویسی، نقاشی، شعر، داستان کوتاه، خاطره نویسی و مقاله و با محورهای سیره و سبک زندگی شهید سلیمانی، ولایتمداری، عدالت، دفاع مقدس و راهیان‌نور، صلح، امید، کرامت انسانی، بصیرت‌افزایی، اخلاق، فرهنگ عفاف و حجاب و نماز و… برگزار و در مراسم اختتامیه از همسر شهید لنگری‌زاده (از شهدای مدافع حرم) تقدیر شد.

کد خبر 5937961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha