۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۰۵

با اعتبار اولیه ۱۷ میلیارد ریال؛

توسعه آستان مقدس امامزاده احمد بن موسی اسفراین آغاز شده است

توسعه آستان مقدس امامزاده احمد بن موسی اسفراین آغاز شده است

اسفراین_ فرماندار اسفراین گفت: توسعه آستان مقدس امامزاده احمد بن موسی اسفراین با اعتبار اولیه ۱۷ میلیارد ریال آغاز شده است.

مسلم نوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌ریزی برای بهسازی آستان مقدس امامزاده احمد بن موسی اسفراین اظهار کرد: با پیگیری‌های استاندار خراسان شمالی طرح توسعه آستان مقدس امامزاده احمد بن موسی (ع) در دستور کار قرار گرفت و اقداماتی برای عملیاتی شدن آن انجام شد و تاکنون رواق‌های اطراف حریم آستان طراحی شده و عملیات عمرانی آن در حال اجراست.

فرماندار اسفراین ادامه داد: با توجه به اینکه این امامزاده از قدیمی‌ترین مکان‌های مقدس اسفراین بوده و سالانه هیأت‌های عزاداری از سراسر استان در روز یازدهم محرم (روز پس از واقعه) در این مکان به عزاداری می‌پردازند، ضرورت داشت که علاوه بر این، امامزاده مذکور به یک مکان فرهنگی و گردشگری تبدیل شود.

وی گفت: برای توسعه این بقعه متبرکه سال گذشته ۶ میلیارد ریال و در سال جدید نیز ۶ میلیارد ریال اعتبار از بودجه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تخصیص داده شد که با نگاه ویژه استاندار ۵ میلیارد ریال دیگر نیز اعتبار تخصیص داده شد که هم اکنون عملیات عمرانی آن در حال اجراست.

فرماندار اسفراین گفت: توسعه گردشگری بیابانی، آشنایی با سبک زندگی عشایری، آشنایی با مناطق فرهنگی و گردشگری و آثار فرهنگی این شهرستان از جمله اهداف توسعه این بقعه متبرکه است.

کد خبر 5939030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha