۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۳۹

کارگاه یکروزه مبانی فیلمنامه‌نویسی طنز در اصفهان

کارگاه یکروزه مبانی فیلمنامه‌نویسی طنز در اصفهان

اصفهان - کارگاه یکروزه مبانی فیلمنامه‌نویسی طنز با حضور نویسنده آثار شاخص سینمای طنز ایران به همت حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حوزه هنری اصفهان کارگاه یکروزه مبانی فیلمنامه نویسی طنز را با حضور نویسنده آثار شاخص سینمای طنز ایران برگزار می‌کند.

این کارگاه یکروزه در روز پنج شنبه ۲ آذرماه ۱۴۰۲ از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ و از ساعت ۱۴ الی ۱۸ در پلاتوی ماه حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود.

در این کارگاه که با حضور مهدی علیمیرزایی نویسنده آثار شاخص سینمای طنز «فی المدت المعلوم»، «آقای سانسور»، «پارادایس»، «کاتیوشا»، «گشت ارشاد» و «هفت معکوس» برگزار خواهد شد تکنیک‌های مختلف نوشتن فیلمنامه‌های موفق طنز بیان می‌شود.

علیمیرزایی در این خصوص گفت: سعی داریم تا در این کارگاه به حضار آموزش دهیم تا نگاه طنز را در اطرافشان ببینند و تمرین کنند که ماهیت طنز در محیط اطراف خود را پیدا کنند.

وی با اشاره به اهمیت دید در نوشتن افزود: در این کارگاه یکروزه نگاهی تمرین می‌شود که می‌توان با آن طنز عیان را دید و تشخیص داد.

کارگاه یکروزه مبانی فیلمنامه‌نویسی طنز در اصفهان

علاقه مندان برای ثبت نام و حضور در این کارگاه می‌توانند از طریق پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۶۴۴۰۳۴۰۸ با حوزه هنری استان اصفهان در ارتباط باشند.

گفتنی است، مهدی علی میرزایی متولد سال ۱۳۵۶ در اصفهان، فیلمنامه نویس و کارگردان ایرانی است. او کارشناسی سینما، گرایش کارگردانی از دانشکده سینما تئاتر تهران (۱۳۸۴) و کارشناسی ارشد فلسفه اسلامی از دانشگاه تهران (۱۳۹۱) دارد. مهدی علی میرزایی فعالیت هنری‌اش را نگارش فیلم‌نامه‌های سینمایی آغاز کرد. از کارهای فیلم‌نامه‌نویسی او می‌توان به فیلم‌های «گشت ارشاد» به کارگردانی سعید سهیلی، «در مدت معلوم» به کارگردانی وحید امیرخانی، «پارادایس» به کارگردانی علی عطشانی و «کاتیوشا» به کارگردانی علی عطشانی اشاره کرد. مهدی علی میرزایی در سال ۱۳۹۷، اولین فیلم بلند سینمایی‌اش به نام «پالتو شتری» را در مقام کارگردان ساخت. این فیلم که در بخش نگاه نو سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، درباره یک دانشجوی فلسفه است که یک پالتو از پدرش به ارث برده و با پوشیدنش افکار وسوسه آمیز و موذیانه به سراغش می‌آید. مهدی علی میرزایی پیش از این، تله فیلم «دکانهای پیامبری» را در سال ۱۳۸۸، تله فیلم «استخاره» در سال ۱۳۹۴ و تله فیلم تاریخی «حاجتنامه نظرعلی» در سال ۱۳۹۴ را کارگردانی کرده است.

کد خبر 5939981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha