۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران:

درجه ۲۶۸ دهیاری مازندران ارتقا یافت

 درجه ۲۶۸ دهیاری مازندران ارتقا یافت

ساری- مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران گفت: ارتقای درجه ۲۶۸ دهیاری مازندران توسط سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور به استان ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر احمدی صبح پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه با درخواست اداره کل امور روستایی استانداری مازندران ارتقای درجه ۲۶۸ دهیاری استان درخواست شد که با موافقت همراه بود، اظهار کرد: پس از تأیید ارتقا درجه، توسط سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور به استانداری مازندران ابلاغ شد تا به اطلاع دهیاران رسانده شود.

وی همچنین از تعیین درجه ۳۲۹ دهیاری حائز شرایط دیگر مازندران هم زمان خبر داد و افزود: ارتقای و تعیین درجه دهیاری‌های مازندران موجب افزایش واریزی به حساب دهیاری‌ها از سمت وزارت کشور و همچنین اجرای طرح‌های عمرانی مهم خواهد شد.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران ارتقا و تعیین درجه دهیاری‌ها را با استناد به ماده ۴۸ مکرر آئین نامه اجرایی تشکیلات انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهر و روستا و نحوه انتخاب دهیار دانست و یادآورشد: ارتقای درجه دهیاری‌ها بر اساس برخی از فاکتورها از جمله مرکز دهستان بودن، داشتن قابلیت گردشگری، جمعیت بالای روستا، درآمد و وسعت محقق می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه مازندران ۳ هزار و ۶۰۰ روستا، آبادی، مکان و مزرعه دارد که ۲ هزار و ۲۲۷ روستای استان دارای دهیاری هستند، تصریح کرد: ارتقای درجه و تعیین درجه دهیاری‌های از مدت‌ها قبل درخواست شده بود.

کد خبر 5940495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha