۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۰۶

مراسم «ساعت ۱۲ به وقت قدس»/۳

یوسف‌الدوای: نویسندگان هر ملت روایت فلسطین را به خانه ببرند

یوسف‌الدوای: نویسندگان هر ملت روایت فلسطین را به خانه ببرند

نماینده سابق جنبش حماس گفت: نویسندگان وظیفه دارند با کلماتشان روایت فلسطین را به خانه هر ملتی ببرند.

به گزارش خبرنگار مهر، گردهمایی نویسندگان و ناشران برای حمایت از کودکان غزه در ایران با عنوان «ساعت ۱۲ به وقت قدس» توسط اتحادیه‌ها و مؤسسات ادبی و نشر ایران و اتحادیه‌های ادبی و نویسندگان کشورهای عربی امروز شنبه ۲۷ آبان در سالن سوره مهر حوزه هنری برگزار شد.

این مراسم همزمان در بیست کشور امارات، بحرین، الجزائر، عربستان سعودی، سودان، عمان، سوریه، عراق، کویت، لبنان، لیبی، یمن، تونس، موریتانی، مصر، فلسطین، مغرب، اردن و ایران برگزار شد که حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، راضیه تجار رئیس هیأت مدیره انجمن قلم، وجیهه سامانی نویسنده حوزه ادبیات، علی‌محمد مؤدب مدیر انتشارات شهرستان ادب با حضور در آن، بیانیه‌های خود را قرائت کردند.

همچنین در پایان این مراسم از پویش کتابخوانی «الطنطوریه» نوشته رضوی عاشور نویسنده مصری رونمایی شد. این اولین پویش بین‌المللی برای کتابخوانی است که توسط ایران و کشورهای عربی آغاز شده است. این کتاب در انتشارات شهرستان ادب با عنوان «من پناهنده نیستم» ترجمه و روانه بازار نشر شده است.

در بخشی از این‌مراسم، پرویز دبیر جایزه جهانی فلسطین گفت: نامشروع بودن رژیم صهیونیستی برای ما مسجل است. اینکه کسانی تصور کنند با غصب یک سرزمین می‌تواند برای خودشان مشروعیت ایجاد کنند، نخواهند توانست و قضیه به این سادگی نیست. استدلال‌های انها همه پوچ است. اینکه قرار باشد به ۳۵۰۰ سال پیش خود استناد کنند، پذیرفتنی نیست. اصلاً از کجا ثابت می‌کنید که اجداد شما در انجا سکونت داشتند. غصب و ظلمی که در حق مردم فلسطین شده، فراموش نخواهد شد. خباثتی که این روزها از صهیونیست‌ها می‌بینیم از نوادگان سامری هستند و نباید خود را به حضرت موسی (ع) منتسب کنند.

وی ادامه داد: اسرائیل اشغالگر بمباران بیمارستان را داشت بر عهده می‌گرفت تا اینکه جو بایدن این پیرمرد لرزان رفت و گفت من گفتم که کار شما نیست. در فضای همدلانه‌ای که همه مردم دنیا در حال حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستند و هرکسی با توجه به توان خود تلاش می‌کند کمکی کند، صداهایی نامبارکی دانسته یا نادانسته بلند می‌شود که برخلاف جریان مقاومت است. باید توجه داشته باشیم که اینها صدای مردم ایران نیست و عموم اهالی فرهنگ و ادب میهن ما قاطعانه پشتیبان مردم فلسطین هستند و حمایت از مظلومان و مبارزه با ظلم را وظیفه خود می‌دانند. همه مدافع مردم مظلوم فلسطین هستند. امیدواریم که به زودی شاهد آزادی کل کشور فلسطین باشیم.

دبیر جایزه جهانی فلسطین افزود: یک نویسنده زن اردنی در جایزه جهانی فلسطین جمله‌ای گفت که امروز محقق شده است. این زن گفت سران اسرائیل می‌گفتند این نسل می میرد و فرزندان فلسطین را فراموش می‌کنند. اما اینطور نشد، با اینکه در فلسطین زندگی نمی‌کنم، ما فلسطین را فراموش نکرده ایم و فراموش نخواهد شد.

مصطفی یوسف الدوای نماینده سابق جنبش حماس در ادامه این مراسم گفت: نویسندگان همه با هم متحد شدند و در اینجا جمع شدند، نویسندگان در این جبهه همچون موشک و سلاح هستند. زخم بزرگ است و آنچه با آن مواجه هستیم بزرگ است. غزه مساحت کوچکی دارد و جمعیت چندانی ندارد اما ۱۵ هزار شهید داده است. زخمی‌ها در سایه محاصره دارویی و آب و غذا به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده‌اند. ما اینجا جمع نشدیم که عزاداری کنیم. این هزینه‌ای است که برای آزادی فلسطین می‌پردازیم. این سیره و سنت پیامبران است. ما اگر آزادی می‌خواهیم باید شهید تقدیم کنیم که اینها راه آزادی هستند. امتی که جایگاه شهید را می‌داند بالا می‌رود و ارزشمندتر می‌شود. شهدا نزد خدا هستند و خدا این غم را جبران خواهد کرد.

وی ادامه داد: فلسطین یک ملت صبور است و هیچ کس نمی‌گوید که این مقاومت متوقف شود. دشمن می‌خواهند این ملت را از بین ببرد. ملت فلسطین قوی و مبارز است. مقاومت با قدرت در صحنه حضور دارد و خودنمایی می‌کند. دشمن تاکنون نتوانسته آنچه را می‌خواهد محقق کند. ما تنها نیستیم و قبل از هر چیزی خدا را داریم که ما را تنها نمی‌گذارد. تمامی امت اسلامی با این دشمن درتمام صحنه‌ها می‌جنگد. مقاومت وضعیت خوبی دارد و پیروزی حتماً با ماست.

نماینده سابق جنبش حماس افزود: خانه دشمن سست‌تر از خانه عنکبوت است. صبح ۷ اکتبر دیدیم که صهیونیست‌ها یا اسیر شدند یا کشته شدند. آنها جرأت ندارند رودررو با ما بجنگد و از پشت دیوارها و دریاها با ما می‌جنگند. همه دشمنان می‌دانند که ضعیف‌تر از آن هستند که مقابل ما بایستند و با ما بجنگند. اسرائیل نمی‌تواند روایت خودش را به کشورها تحمیل کند. امروز همه می‌بینند که قاتل اسرائیل است و روایت‌های او باطل است.

یوسف الدوای گفت: ملت از مقاومت قوی‌تر است. ملت فلسطین در مقابل دشمن کوتاه نخواهد آمد و به مقاومت می‌گوید که کوتاه نیا و پایدار باش. این خوابی که صهیونیست‌ها می‌بینند، باطل است. خداوند فرموده است که پیروزی نزدیک‌است و آنها مطمئن هستند که شکست می‌خورند. این مسیر صبر می‌خواهد. امتی که بخواهد ذلت را بپذیرد از بین خواهد رفت. فلسطین جبهه اول امت مسلمین است. این مقاومت سقوط نخواهد کرد مگر اینکه ما ضعیف باشیم.‌

وی افزود: همه شما رزمنده مقاومت هستید. هر فلسطینی که در کشورش مانده است هم یک مبارز است. همه شما در خیابان‌های خودتان نیروی مقاومت هستید. من اینجا می‌خواهم شهادت بدهم که ما اگر امروز قدرتی داریم این به خاطر جبهه مقاومت است. قدرتی که ما ساختیم با تلاش‌های شما و شهید سلیمانی بود و شما شریک ما در این پیروزی هستید. ان‌اشاالله شاهد پیروزی اصلی و به زودی خواهیم بود. نویسندگان و ادبا مسئولیتی دارید که باید انجام دهید. رژیم صهیونیستی دنبال مشاهیر خود می‌رود تا جبهه‌ای را برای خود جمع کند. شما نویسندگان وظیفه دارید که با کلماتتان این روایت‌ها را به خانه هر ملتی ببرید. از همه نویسندگان می‌خواهیم که روایت فلسطینی را روایت کنند و روایت صهیونیست را تکذیب کنند.

کد خبر 5942211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha