۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲

گفت‌وگوی مهر؛

بسیج از عناصر امنیت و سنگ بنای ثبات داخلی کشور است

بسیج از عناصر امنیت و سنگ بنای ثبات داخلی کشور است

مشهد- یک کارشناس سیاسی گفت: بیگانگان اذعان دارند که بسیج از عناصر امنیت و سنگ بنای ثبات داخلی کشور است.

جلال امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بسیج به عنوان یکی از نوآوری‌های امام راحل (ره) و شجره طیبه ای است که از انقلاب اسلامی نشأت گرفت و رشد کرد.

مدیر تحقیقات و آموزش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: بسیج به عنوان بدنه فعال ملت هرجا نظام به او احتیاج داشت وارد میدان شد. در واقع تدبیر و درایت امام خمینی (ره) بر این بود که ادامه و استمرار انقلاب اسلامی در گرو ایجاد یک نهادی باشد که بتواند بسترساز تحقق اهداف انقلاب و مقابله با دشمنان اسلام باشد.

وی گفت: انقلاب اسلامی توانست با بسیج نیروهای مردمی از گردنه‌های سخت و صعب العبور طی طریق کند، مخصوصاً در حوادث پرالتهاب اوایل انقلاب مانند مقابله با فتنه جدایی طلبان، کودتاهای نافرجام نظامی، اقدامات تروریستی منافقین و جنگ تحمیلی که بسیج در آن انسجام یافت و تجربه موفقی کسب کرد.

«بسیج» عنصر امیدآفرین

امینی ادامه داد: به عبارتی تشکیل بسیج قبل از جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران، پیش دستی انقلاب علیه تهدیدات استکبار جهانی بود. بر این اساس بسیج عنصر امیدآفرین و بن بست شکن شد که هرجا ورود پیدا کرد، کار انقلاب جلو رفت.

معاون تبیین و گفتمان سازی بسیج اساتید خراسان رضوی تصریح کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های بسیج آماده به کار بودن آن در همه میادین دفاع سخت، نیمه سخت و نرم در بخش‌های کشور و در مقابل حوادث مختلف مانند مقابله با فتنه‌های سیاسی امنیتی سال‌های ۸۸، ۹۸ یا ۱۴۰۱ است.

وی گفت: عدم غافلگیری بسیج، هوشیاری کامل، حساس بودن نسبت به انواع تهدیدات دشمنان، خط شکنی در میدان‌های خطرناک و استکبار ستیزی بخشی از سهم و نقش بسیج در خدمت به مردم و اهداف انقلاب اسلامی و حفظ امنیت پایدار است.

بسیج رکن حیاتی راهبرد دفاع ملی کشور

امینی اضافه کرد: اگر بخواهیم گزارشی از عملکرد بسیج در بخش‌های مختلف بیان کنیم، قطعاً یک کتاب می‌شود؛ حتی بیگانگان اذعان دارند که بسیج از عناصر امنیت داخلی و سنگ بنای ثبات داخلی کشور است. آنها اعتراف دارند که بسیج رکن حیاتی راهبرد دفاع ملی کشور و اجرا کننده موفق دکترین دفاع موزاییکی است.

مشاور رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: اکنون جلوه‌های زیبای گسترش محور مقاومت را می‌توانیم در سطح منطقه ببینیم، این تفکر روند رو به افول استکبار جهانی و رژیم کودک کش صهیونیستی را شتاب بیشتری بخشیده است، بنابراین بسیج در حفاظت و پاسداری از انقلاب با تمام توان در صحنه حضور دارد و یک ظرفیت اطمینان بخش و امنیت آور برای مردم و انقلاب است.

امینی در خصوص جایگاه بسیج در حوزه علم و دانشگاه نیز گفت: بر اساس آمار مجامع بین المللی ما رتبه‌های برتر علمی در بخش‌های مختلف را در سطح منطقه و جهان داریم و نقش پیش روندگی و پیش برندگی نظام در عرصه‌های علمی با نقش محوری بسیج و تفکر بسیجی شکل گرفته است.

مدیر تحقیقات و آموزش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: بسیج در دانشگاه یک ظرفیت بسیار مهم و تعیین کننده در اینکه دانشگاه به سمت طراز انقلاب و پیشرفت‌های علمی حرکت کند، است. از طرفی پارک علم و فناوری نیز که در حال حاضر اردوی راهیان پیشرفت با متولی گری بسیج در آن در حال برگزاری است، یکی از ظرفیت‌هایی است که جوانان علیرغم تبلیغات سنگین بیگانگان در خود تحقیری، القائات یاس و ناامیدی و سیاه نمایی در آن مشغول فعالیت هستند.

دانشگاه‌ها ظرفیت‌های بزرگ علمی نظام و حاکمیت دینی هستند

وی تاکید کرد: پارک علم و فناوری خراسان رضوی یکی از بخش‌های امیدآفرین برای جوانان است که می‌توانند حضور یافته و مشاهده کنند بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان با چند هزار جوان در حوزه‌های مختلف علمی در آنجا فعال هستند.

امینی گفت: جوانانی که در این فضا قرار می‌گیرند و رشد و پیشرفت علمی را از نزدیک می‌بینند امید آنها نسبت به آینده انقلاب باورپذیرتر می‌شود و البته تقویت می‌شود، همچنین اردوی راهیان پیشرفت طبق اعلام آمادگی مدیرکل استاندارد خراسان رضوی به زودی در این سازمان نیز برگزار می‌شود. مراکز مختلف استاندارد در استان وجود دارد که نمادهایی از پیشرفت‌های علمی کشور جمهوری اسلامی ایران است و جوانان ما در بازدیدهایی که داشتند خودباوری آنها مضاعف می‌شود.

مشاور رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در خصوص اینکه آیا دانشگاه‌های ما در مسیر تفکر بسیجی حرکت می‌کنند یا خیر، گفت: مطلق نمی‌توانم در این خصوص بگویم آری یا خیر؛ اما هرچه ادعا کنیم که بوده، به حد انتظار نبوده است، ما ظرفیت‌هایی در دانشگاه‌ها داریم که این ظرفیت‌ها اگر فعال شوند و مورد بهره برداری قرار بگیرند، قطعاً بن بست شکنی در حل مشکلات و پیشرفت کشور ایجاد می‌کنند.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌های ما ظرفیت‌های بزرگ علمی نظام و حاکمیت دینی هستند اما آیا این ظرفیت در مسیر تفکر بسیجی مورد استفاده قرار گرفته است؛ باید بگوییم در حد انتظار نبوده ولی اقداماتی انجام شده است و انتظار ما این است که این اقدامات تقویت شود.

کد خبر 5947112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha