۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:

۵۰ هکتار مراتع جنگل ابر شاهرود نهال کاری شد

۵۰ هکتار مراتع جنگل ابر شاهرود نهال کاری شد

شاهرود- رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه ۵۰ هکتار مراتع جنگل ابر نهال‌کاری شد، گفت: برای اجرای این طرح پنج میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا کشاورزیان ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از نهالستان چغولگیر شاهرود ضمن بیان اینکه می‌بایست طی چهار سال یک میلیارد درخت در کل کشور کاشته شود، ابراز داشت: در این بین سهم شاهرود ۲۰۰ هزار اصله نهال برآورد شده است.

وی ضمن بیان اینکه نهالستان چغولگیر شاهرود ظرفیت خوبی برای تولید و پرورش انواع نهال را دارد، افزود: تلاش شد تا برای اجرای این طرح کشوری از نهال‌های بومی و سازگار با شرایط آب و هوایی همین منطقه استفاده شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه در مجموع این چهار سال ۸۰۰ هزار اصله نهال در شاهرود باید تولید شود، ابراز داشت: این طرح به چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

کشاورزیان بابیان اینکه در همین راستا نهال کاری ۵۰ هکتار مراتع جنگل ابر به انجام رسیده است، تصریح کرد: برای اجرای این طرح پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: شهروندان نیز می‌توانند در اجرای این طرح مشارکت کرده و با تهیه نهال‌های تولیدی پس از رشد کافی آنها از منابع طبیعی رایگان دریافت کنند.

کد خبر 5947116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha