۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲

پنجره مهر؛

عملیات نجات یک مرد گرفتار در برف و کولاک در آذربایجان شرقی

عملیات نجات یک مرد گرفتار در برف و کولاک در آذربایجان شرقی

تبریز- امدادگران هلال احمر آذربایجان شرقی مرد گرفتار در برف و کولاک در مسیر تبریز- جلفا را نجات دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی بارش شدید برف و کولاک در استان آذربایجان شرقی، مردی که در مسیر برگشت به تبریز از جلفا دچار حادثه شده بود، با کمک امدادگران جمعیت هلال احمر نجات یافت.

در ساعت ۲۰ روز یکم آذرماه ۱۴۰۲، خانواده مردی نگران با شماره ۱۱۲ تماس گرفتند و اعلام کردند که همسرشان در مسیر برگشت به تبریز از جلفا در برف و کولاک گیر کرده است.

مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان با سوالاتی که از خانواده این مرد پرسید، نتوانست محل دقیق او را شناسایی کند. بنابراین، دو گروه جستجو و نجات از شبستر و دهیاری‌های روستا در مسیر احتمالی اعزام شدند، اما جستجوها نتیجه‌ای در پی نداشت.

مرد گرفتار در برف و کولاک در آخرین تماس خود با خانواده از ضعف جسمی و سرمای شدید خبر داده بود و با ناله‌هایی به تماس خاتمه داده بود.

با همکاری پلیس، محدوده تقریبی آخرین آنتن دریافتی تماس وی مشخص شد. سپس، امدادگران جمعیت هلال احمر با سه تیم امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

در راه، با خانواده مرد گرفتار تماس مجدد گرفته شد تا اطلاعات کاملی از بیماری‌های زمینه‌ای و شرایط فیزیکی احتمالی وی تا حد امکان در دست باشد.

امدادگران پس از چند ساعت جستجو، سرانجام مرد گرفتار را دو کیلومتر مانده به روستای ایری از توابع شهرستان ورزقان پیدا کردند.

خوشبختانه، مرد گرفتار دوباره با خانواده تماس گرفته بود و جای تقریبی خود را اعلام کرده بود. بنابراین، امدادگران تنها ۱۰ دقیقه با او فاصله داشتند.

امدادگران مرد گرفتار را که دچار سرمازدگی شده بود، به پشت آمبولانس هلال احمر هدایت کردند و با پتو گرم کردند. سپس، با خانواده وی تماس گرفته شد و خبر سلامتی وی به آنها داده شد.

مرد گرفتار پس از بهبودی نسبی، گفت: «از حال رفتم. وقتی شما را بالای سر خود دیدم، انگار دنیا را به من دادند. از شما سپاسگزارم که جان مرا نجات دادید.»

این عملیات جستجو و نجات ساعت ۰۲:۰۰ بامداد دوم آذرماه با موفقیت خاتمه یافت.

امدادگران جمعیت هلال احمر با تلاش شبانه‌روزی و جانفشانی، جان مرد گرفتار در برف و کولاک را نجات دادند. این اقدام امدادگران، بار دیگر نشان داد که امدادگران هلال احمر همیشه در کنار مردم هستند و در شرایط بحرانی، جان و مال مردم را نجات می‌دهند.

کد خبر 5947818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha