۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲

امام جمعه ساوه:

بسیج پدیده ای منحصربه فرد و تجمیع نیروهای ایمانی است

بسیج پدیده ای منحصربه فرد و تجمیع نیروهای ایمانی است

ساوه- امام جمعه ساوه گفت:بسیج پدیده‌ای منحصر به فرد و تجمیع نیروهای ایمانی برای تحقق ارزش‌های الهی و استقرار اراده الهی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه ساوه با اشاره جنگ غزه گفت: این روزها غزه فقط یک باریکه ۳۶۵ کیلومتر مربعی نیست، یک مدرسه و دانشگاه بزرگ و گسترده به پهنای همه جهان است.

وی افزود: غزه مدرسه‌ای است که ساکنان آن از کوچک تا بزرگ درس انسانیت و صبر و شُکر و مقاومت در برابر ظلم را می‌دهند و در حال رقم زدن یک اتفاق بزرگ تمدنی هستند.

امام جمعه ساوه افزود: غزه امروز پرورشگاه انسان‌های بزرگ و تاریخ‌ساز و خاستگاه تحولات بی‌نظیر در تاریخ زندگی انسان است، درس‌های غزه قبل از آن که امنیتی و نظامی و سیاسی باشد فرهنگی و معرفتی است.

طوفان الاقصی حامل آموزه‌های عمیق فرهنگی و تمدنی است

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به آموزه‌های جنگ غزه گفت: طوفان الاقصی نماد اعتماد انسان‌هایی مؤمن و مجاهد به وعده‌های الهی در قرآن بود که در طوفان الاقصی تجلی این آیات را مشاهده کردیم.

وی گفت: درس وحدت و اتحاد، هم‌افزایی، حمایت و پشتیبانی بدون توقع و ایثارگرانه، درس تدبیر، برنامه‌ریزی و آینده‌نگری؛ درس اتکا به حمایت مردم و اعتماد بدون تردید بزرگترین عامل استیصال دشمن در برابر مقاومت، تاب‌آوری بی‌نظیر مردم غزه در همه سطوح و صنوف است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: آنچه از تاب‌آوری مردم غزه مشاهده می‌کنیم یک"تاب‌آوری ترکیبی" در برابر محاصره و فشار ترکیبی دشمن است.

وی تاکید کرد: مردم غزه اکنون در برابر بمباران و موشک‌باران هوایی، دریایی و زمینی در بدترین و بیرحمانه‌ترین شکل تاب آورده‌اند.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی در یک نیم روز همزمان ساختارهای سیاسی و نظامی و اقتصادی و امنیتی دشمن را که محصول دهها سال کار علمی و فنی و صرف میلیاردها دلار هزینه بود در هم ریخت و شکست غیر قابل ترمیم را به صهیونیست‌ها وارد کرد.

امام جمعه ساوه با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اظهار کرد: یکی از راه‌های معتبر برای شناخت دقیق و تعریف صحیح از هر پدیده‌ای، شناخت الگوهای عملی و پیشینه آن پدیده است،

حجت الاسلام رحیمی گفت: بسیج پدیده‌ای منحصر به فرد از تشکل و تجمیع نیروهای ایمانی از متن و بطن جامعه برای تحقق ارزش‌های الهی و استقرار اراده الهی در جامعه است.

وی افزود: تفکر بسیجی یعنی مبارزه جدی با اعتیاد، بی بند باری، دلسوزی به نظام و هدایت جامعه، آبادی و آزادی از قیود شیطانی و امروزه بسیجی بزرگ و آزاد مرد تاریخ و دنیا که به بسیجی اول تاریخ اسلام اقتدا کرده است.

کد خبر 5948612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha