۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹

امام جمعه اسفرورین:

تشکیل روضه‌های خانگی در ایام فاطمیه جدی گرفته شود

 تشکیل روضه‌های خانگی در ایام فاطمیه جدی گرفته شود

قزوین- امام جمعه اسفرورین گفت: ایام شهادت حضرت فاطمه (س) فرصتی برای بیان فضیلت اهل بیت (س) است اما باید از تشکیل روضه‌های خانگی در این ایام غافل نشویم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید روح الله حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اسفرورین اظهار کرد: بعد از واقعه ۱۳ آبان ۵۸ و تسخیر لانه جاسوسی و شکسته شدن هیمنه آمریکا امام راحل در ۵ آذر همان سال دستور به تأسیس بسیج مستضعفین داد.

وی با بیان اینکه این سازمان از قشر مستضعف تشکیل شد دارای ویژگی‌هایی است، افزود: خداوند در سوره مائده ویژگی‌های یک فرد بسیجی را می‌فرماید.

امام جمعه اسفرورین با بیان اینکه اولین ویژگی بسیج خدامحوری آن است، بیان کرد: بسیج نسبت به کفار سرسخت و مقاوم و نسبت به دوستان و مؤمنین نرم و فروتن هستند.

وی با بیان اینکه اخلاص در عمل، تفکر شهادت طلبی و حضور در میدان‌های سخت برای کمک به مردم و مؤمنین از دیگر ویژگی‌های بسیج است، تاکید کرد: بسیج همیشه در کنار مردم است و این را در عمل به مردم ثابت کرده است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به شروع ایام فاطمیه تاکید کرد: از نظر پیامبر (ص) محبت حضرت فاطمه در صحنه‌های حساس زندگی همچون لحظه مرگ به فریاد مریدان و عاشقان او خواهد رسید.

وی گفت: ایام شهادت حضرت فاطمه (س) فرصتی برای بیان فضیلت اهل بیت (س) است اما باید از تشکیل روضه‌های خانگی در این ایام غافل نشویم.

امام جمعه اسفرورین تاکید کرد: در کنار برنامه‌هایی که در مساجد و حسینیه‌ها برای فاطمیه برگزار می‌شود باید خانه‌ها نیز عزادار حضرت فاطمه (س) باشد و امیدواریم به زودی فاطمیه به عاشورای اول تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای جدید دفاعی کشور اظهار کرد: رونمایی از این دستاوردها باعث دلخوری و ترس کشورهای غربی شد.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: این رونمایی به دنیا مخابره کرد ایران و پیشرفت‌های آن در حوزه‌های مختلف توقف ناپذیر است و مطمین هستیم در تمام عرصه‌ها جمهوری اسلامی خواهد درخشید.

وی با اشاره به آتش بس در غزه افزود: آتش بس امروز نشان داد ارتش چهارم دنیا با کمک کشورهای بزرگ اروپایی نتوانست در برابر سلاح‌های نه چندان پیشرفته غزه پیروز شود.

امام جمعه اسفرورین بیان کرد: اسرائیل در روز نخست از بازپس گیری اسیران خود بدون هیچ اتش بس و پیش شرطی خبر می‌داد اما امروز نه تنها اسیران خود را پس نگرفت بلکه در مقابل خیلی از امتیازات را به حماس و مردم غزه واگذار کرد.

وی در پایان با اشاره به حضور فرماندار در شهر اسفرورین یادآور شد: حضور و جلسات برگزار شده با حضور فرماندار دستاوردهای زیادی داشت و دغدغه‌های مردم به مروز زمان حل خواهد شد.

کد خبر 5948701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha