۴ آذر ۱۴۰۲، ۹:۳۱

رییس حوزه هنری کودک و نوجوان:

دومین دوره رویداد «نقالان سوره» به صورت ملی برگزار می‌شود

دومین دوره رویداد «نقالان سوره» به صورت ملی برگزار می‌شود

بجنورد_ رییس حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: برگزاری رویداد نقالان سوره توسط حوزه هنری خراسان شمالی یک اقدام به‌جا بود و برنامه‌ریزی‌ها جهت برگزاری این رویداد به صورت ملی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر علی جانباز صبح شنبه در نشست بررسی و آسیب‌شناسی جشنواره «نقالان سوره» که در حوزه هنری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: انتشار فراخوان جشنواره استانی «نقالان سوره» توسط حوزه هنری خراسان شمالی یک اتفاق به‌جا بود.

رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان تصریح کرد: مفاهیم متعالی ارائه شده در جشنواره نقالان سوره و معرفی شهدا و قهرمانان مبارزه با استعمار با زبان هنر متعالی و اصیل نقالی یکی از اقدامات خوب این جشنواره بود.

وی در ادامه افزود: تمرکز جشنواره بر دانش آموزان یکی دیگر از اقدامات ارزشمند و قابل تقدیر برگزارکنندگان جشنواره نقالان سوره بود.

جانباز با اشاره به نیاز جامعه به خصوص سنین پایین نسبت به آشنایی با مفهوم مبارزه با استعمار و چرایی تمرکز انقلاب اسلامی بر این اصل خاطر نشان کرد: استعمار رنج و مرارت‌های زیادی را بر مردم نقاط مختلف جهان تحمیل کرده است و این رفتارها که منجر به عقب‌ماندگی جوامع مختلف شده باید بازخوانی شود.

رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان بیان کرد: آشنایی با قهرمانان و اسطوره‌های مبارزه با استعمار که تاریخ ایران عزیز به آن‌ها می‌بالد باید در قالب و نمایه‌های جدیدی مثل نقالی به سمع و نظر مخاطب برسد تا شاهد تکرار دوباره تاریخ نباشیم و به موقعیت فعلی ایران آزاد ببالیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی جهت برگزاری رویداد ملی نقالی با محوریت حوزه هنری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: اقدامات اولیه جهت برگزاری این رویداد در حال انجام است و با هم‌افزایی مجموعه‌های مختلف حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهد برگزاری یک رویداد کیفی با هدف تربیت نقال و عرضه و ارائه مفاهیم متعالی به مخاطبین خواهیم بود.

کد خبر 5948999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha