۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۰

به میزبانی حوزه هنری؛

باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد

باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد

به همت مرکز رشد کودک و نوجوان حوزه هنری انقلاب اسلامی نخستین سری از رویدادهای باغ هنر در سال ۱۴۰۳ با ۲ برنامه «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز رشد کودک و نوجوان حوزه هنری، نخستین رویداد از سلسله رویدادهای باغ هنر با عنوان «امید فردا» و «تصویر یک پایان» امروز ۱۰ اردیبهشت ماه در تالار سوره،‌ تماشاخانه مهر و ساختمان مرکز رشد حوزه هنری کار خود را آغاز کرد.

چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» رویدادی از مرکز رشد کودک و نوجوان حوزه هنری است که روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ویژه دانش‌ آموزان پسر و روزهای ۱۲، ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ویژه دانش آموزان دختر، برگزار می‌شود.

در جشنواره «امید فردا» حوزه هنری انقلاب اسلامی میزبان بیش از ۵ هزار دانش آموز خواهد بود و دانش آموزان در سالن‌های سوره (بخش سرود)، سالن ماه (تئاتر عروسکی)، سالن مهر (تئاتر صحنه ای)، پلاتو رشد (نقالی و قصه گویی)، ساختمان امیرحسین فردی (نمایش نامه‌خوانی) به اجرا و رقابت می‌پردازند.

این جشنواره فرهنگی، هنری به سنت هر ساله، با هدف ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و شناسایی استعدادها و توانمندی های هنری دانش‌آموزان سراسر کشور، در رشته‌های گوناگون فرهنگی هنری در ۲ بخش حضوری و مجازی در تمامی مدارس کشور برگزار می‌شود.

رویداد «امید فردا» با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران (معاونت پرورشی و فرهنگی) برگزار می‌شود و داوری بخش استانی این جشنواره در حوزه هنرهای نمایشی (تئاتر صحنه‌ای و عروسکی، نمایشنامه خوانی، ‌سرود، ‌نقالی، قصه‌گویی و لالایی) را نیز بر عهده دارد.

در رویداد دیگر یعنی «تصویر یک پایان» نیز جمعی از هنرمندان و تصویرگران نوجوان با موضوع پیروزی فلسطین، قدرت پوشالی اسراییل و ایران مقتدر به تولید اثر می پردازند. این رویداد نیز با حضور جمعی از علاقه مندان به حوزه گرافیک و تصویرسازی در قالب تصویرسازی با هوش مصنوعی، پوستر و تولید داستان مصور کار خود را آغاز کردند.

شرکت کنندگان این رویداد دانش آموزان متوسطه اول و دوم از رشته های مختلف هستند که تجربه تولید اثر هنری در قالب های گفته شده را داشته و حداقل یک تا سه اثر را در سامانه رویداد، ثبت کرده اند.

رویداد «تصویر یک پایان» روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ویژه نوجوانان پسر و ۱۲، ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ویژه نوجوانان دختر در رده سنی ۱۴ تا ۱۸ سال در مرکز رشد حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

آثار این دانش آموزان پس از فرآیند شناسایی و استعدادیابی توسط کارشناسان به رویداد راه پیدا می‌کنند و بعد از تولید محتوا در ۲ روز ضمن توانمند شدن در حوزه های مورد نظر و بهره گیری از راهنمایی مربی های متخصص و حضور در کارگاه های محتوایی به رقابت خواهند پرداخت و در پایان رویداد به آثار هنری منتخب اعتبار می‌بخشند.

کد خبر 6091818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha