۷ آذر ۱۴۰۲، ۸:۴۶

با اجرای طرح نفس محقق شد؛

جلوگیری از سقط عمدی ۷۸ جنین در خراسان شمالی

جلوگیری از سقط عمدی ۷۸ جنین در خراسان شمالی

بجنورد_ مسئول اجرای طرح نفس در خراسان شمالی گفت: اجرای طرح نفس در خراسان شمالی باعث جلوگیری از از سقط عمدی ۷۸ جنین در استان شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی زهرا مقدسی اظهار کرد: طرح نفس برای کاهش آمار سقط جنین در استان انجام می‌شود و خوشبختانه تاکنون با اقدامات انجام شده تعدادی از مادران متقاضی سقط، از انجام آن منصرف شده‌اند.

مسئول اجرای طرح نفس در خراسان شمالی از نجات جان ۷۸ نفر با اجرای طرح نفس در دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: ۲۲ مورد از این تعداد، چشم به جهان گشوده‌اند و بقیه در انتظار تولد هستند.

وی اضافه کرد: برخی از انواع سقط جنین‌ها به دلیل شرایط و بیماری‌های مادر یا جنین پس از بررسی پزشکی قانونی صورت می‌گیرد اما برخی از انواع سقط جنین عمدی است و خانواده به دلایل مختلف از جمله مسائل فرهنگی، اقتصادی و… به دنبال سقط جنین هستند و از این مسئله اطلاعی ندارند که سقط جنین در واقع گرفتن جان یک انسان است و به احکام شرعی آن نیز واقف نیستند.

مسئول اجرای طرح نفس در خراسان شمالی عنوان کرد: در این طرح به این دسته از زوجین، خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌شود تا از سقط جنین منصرف شوند.

مقدسی خاطرنشان کرد: در مشاوره طرح نفس مبانی حقوقی، احکام، مسائل علمی و عوارض سقط جنین برای مادر و پدر تبیین می‌شود.

کد خبر 5951961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha