هیچ‌یک از اهداف اسرائیل در جنگ علیه غزه محقق نشد

هیچ‌یک از اهداف اسرائیل در جنگ علیه غزه محقق نشد

در شرایطی که رسانه‌های عبری به تداوم سیطره مقاومت فلسطین بر نوار غزه اذعان می کنند، یک تحلیلگر فلسطینی تاکید کرد که هیچ کدام از اهداف اسرائیل در جنگ علیه غزه محقق نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، راسم عبیدات نویسنده و تحلیلگر سیاسی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی اهداف بزرگی در غزه مشخص کرده بود که نتوانسته هیچکدام از آن‌ها را محقق کند و تهدیدات خود را هم نتوانسته عملی کند.

عبیدات افزود که اهداف تعیین شده ارتش رژیم صهیونیستی به کلی نابود شد و صهیونیست‌ها هیچ دستاورد سیاسی یا نظامی نداشتند و اهداف آنان در مقابل پایداری مقاومت و اداره مقتدرانه نبرد توسط آن به کلی شکست خورده است.

وی اظهار داشت که مقاومت استراتژی رژیم صهیونیستی را در هم شکست و این رژیم را مجبور کرد به آتش‌بس موقت در غزه تن دهد.

این تحلیلگر سیاسی تاکید کرد که حجم واقعی خسارات و تلفات رژیم صهیونیستی به زودی برای همه اسرائیلی‌ها و جهانیان مشخص خواهد شد و این مسئله بحران داخلی این رژیم را عمیق‌تر خواهد کرد.

معاریو: حماس همچنان اوضاع را تحت کنترل دارد

روزنامه عبری زبان معاریو تاکید کرد که از رسیدن به آتش‌بس موقت گرفته تا انتخاب افرادی که قرار است آزاد شوند و مشخص کردن زمان آن، همگی نشان می‌دهد که سلسله مراتب نظامی حماس با فروپاشی بسیار فاصله دارد و همچنان قادر به ادامه فعالیت است.

این روزنامه اشاره کرد که حماس با وجود بمباران‌ها و حملات گسترده و حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، فراتر از آنچه فرماندهان ارتش انتظار آن را داشتند، اوضاع و تحولات میدانی را تحت کنترل و سیطره خود دارد.

گفتنی است مقاومت فلسطین اخیراً در ادامه ناکامی‌های نظامی رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی، اشغالگران را مجبور به پذیرش توافق آتش بس موقت کرد که طی آن در برابر آزادی هر یک اسیر فلسطینی، سه اسیر صهیونیست آزاد می‌شوند.

کد خبر 5952290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha