۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹

۷ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در زاهدان پلمب شدند

۷ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در زاهدان پلمب شدند

زاهدان- سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان از پلمب هفت فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای در شهرستان زاهدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل احمدزاده صبح امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: به منظور صیانت از حقوق عامه و به خواست مستمر مردم، از ابتدای امسال، بازدیدهای متعددی از صنوف مختلف انجام شده که در برخی از شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شبکه ای موارد عدم رعایت نکات بهداشتی و نقص‌های بحرانی احراز و مشاهده شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه موارد تخلف مشاهده شده در این فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مصداق بارز تهدید علیه بهداشت عمومی بوده، برخورد با آنها با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

به گفته احمدزاده، این فروشگاه‌ها، آگاهانه و عامدانه با هدف سودجویی بیشتر نسبت به خرید و فروش اقلام تاریخ مصرف گذشته اقدام می‌کردند، به نحوی که در زمان مراجعه بازرسان، بلافاصله این اجناس را از مقابل دید پنهان می‌کردند.

وی تاکید کرد: طی این مدت و در بازرسی‌های انجام شده و تاکنون، هفت شعبه از این فروشگاه‌ها در زاهدان پلمب شده است.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز استان تصریح کرد: این فروشگاه‌ها، مورد رجوع جمع زیادی از شهروندان هستند اما به هیچ عنوان مجاز نیستند موادی که تاریخ مصرف آنها گذشته، مخدوش و یا تغییر داده شده را خریداری و نسبت به عرضه آنها اقدام کنند و به محض رؤیت و اثبات، شعبه متخلف پلمب می‌شود.

وی ادامه داد: این دادستانی، علاوه بر پلمب فروشگاه‌های متخلف، بر اساس قانون مجازات اسلامی علیه آنها پرونده کیفری تشکیل داده و با کسانی که به هر نحوی امنیت غذایی شهروندان را نقض می‌کنند به شدت برخورد می‌کند.

وی اضافه کرد: در صورت احراز، اسامی فروشگاه‌های متخلف به اطلاع عموم مردم می‌رسد و نکته مهم این است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای علاوه بر اخذ مجوز از مرکز، ملزم هستند تا جوازهای لازم شهرستانی را نیز بگیرند و اگر نسبت به این مهم بی تفاوت باشند، به منزله فعالیت بدون جواز کسب محسوب شده و از ادامه فعالیت آنها ممانعت خواهد شد.

کد خبر 5952896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      7 0
      حالا چرا فقط زاهدان پس تکلیف فروشگاههای استانهای دیگه چی .. یعنی همشون عالیه.....
    • ی ایرانی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      19 0
      حداقل اسم فروشگاه را بگویید تا مردم برای دفعه بعد تاریخ انقضا را نگاه کنند واگر مورد داشت دوباره گزارش بدهند
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      7 0
      لا اقل اسم و آدرس بدید شفاف باشبد
      • بنیامین رخشانی IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
        0 0
        واقعاً عالی بود دستون دردنکنه وازاین فروشگاهازیادهستن باید باجدیت وقاطعانه برخوردشود
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
      0 0
      ای کاش فروشگاه رفاه روهم پلمپ کنن ازبس وسایلاش گرون لوازم خانگیاش سربه فلک کشیده وهیچ نظارتی هم نیست قیمت روی اجناس بافاکتور فرق میکنه تصاعدی بالامیره
    • ناشناس IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
      0 0
      همه جا برید پلم کنید ن فقط ی جا یعنی قیمت اجناس ثانیه ای شده داریم پیر میشیم ارزونی رو نمی بینیم تور بخدا بس کنید حسته شدیم بریدیم
    • مجتبی بالایی IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
      0 0
      شیر مادر حلالت برادر