۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۶

امام جمعه رشت:

نماینده‌ در تراز انقلاب اسلامی خود را وامدار ثروتمندان نمی‌کند

نماینده‌ در تراز انقلاب اسلامی خود را وامدار ثروتمندان نمی‌کند

رشت- امام جمعه رشت با اشاره به ویژگی‌های یک نماینده در تراز انقلاب اسلامی گفت: نماینده‌ در تراز انقلاب اسلامی خود را وامدار ثروتمندان نمی‌ کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت اظهار کرد: ایام انتخابات گاهی مواقع برخی افراد، توجهی به حفظ و حراست از آبروی دیگران نمی‌کنند در حالی‌که طبق تأکیدات اسلام، باید آبروی برادر مؤمن و مسلمان خود را حفظ کنیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انسان به‌وسیله زبان می‌تواند آبروی دیگران را ببرد افزود: طبق کلام معصومین (ع)، کسی‌که از بردن آبروی دیگران خودداری کند، خداوند در روز قیامت از لغزش‌های دنیوی‌اش می‌گذرد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به حوادث تاریخی آذرماه اضافه کرد: در تاریخ ۱۱ آذر سال ۱۳۰۰ روحانی مجاهد میرزا کوچک جنگلی و ۱۰ آذر سال ۱۳۱۶ نیز آیت‌الله سید حسن مدرس را به شهادت رساندند که روزهایی فراموش‌نشدنی در تاریخ ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه شهید مدرس نقش بی بدیلی در تاریخ ایران داشت، افزود: خدمات این ۲ انسان مجاهد برای ملت ایران، تاریخ تشیع و جامعه ایرانی ماندگار است؛ امام (ره) نیز شهید مدرس را تکریم می‌کردند و امروز هر کسی با مطالعه درباره تاریخ ایران و تلاش‌های این مجاهدان، در تحلیل و حل بسیاری از مشکلات موفق خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز از هر حرکت منجر به ایجاد التهاب در جامعه اسلامی باید خودداری شود، تصریح کرد: پس از شهادت شهید مدرس، بسیاری از لوایح و طرح‌های خام و ذلت‌آور با دستور شاه نالایق در مجلس تصویب شد اما با انقلاب اسلامی، رژیم ننگین سلطنت استبدادی ساقط و حکومت مردمی تشکیل شد سپس اراده ملی وارد کانون مدیریت کشور شد و در تمام این سال‌ها همواره انتخابات آزاد در این کشور برگزار شده است.

آیت‌الله فلاحتی ضمن برشمردن ویژگی‌های یک نماینده در تراز انقلاب اسلامی از نظر رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: متدین و دیندار بودن، کارآمدی و توانمندی، دلسوزی برای ملت به‌ویژه طبقات محروم و کار و فکر کردن برای آن‌ها و شجاعت از جمله ویژگی‌های یک نماینده در تراز انقلاب است؛ نماینده باید خود را وامدار ثروتمندان نکند، نماینده‌ای که خود را وامدار اشخاص، ثروتمندان و دستگاه‌ها و پول و قدرت کرد دیگر نمی‌تواند برای مردم دلسوزی کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر ضرورت افزایش بینش سیاسی و انقلابی دانشجویان، جوانان و بسیجیان تصریح کرد: دانشجویی که بینش سیاسی نداشته باشد فریب احزاب، رجال و برخی سیاسیون را خواهد خورد اما بینش سیاسی به دانشجو می‌آموزد که مفاهیمی همچون کشور، پدر و مادر و شهیدان باید برای او ارزشمندتر و مهم‌تر از هر چیزی باشد.

کد خبر 5954633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha