۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱

امام جمعه کنگان:

مجلس به نمایندگانی در تراز شهید مدرس نیاز دارد

 مجلس به نمایندگانی در تراز شهید مدرس نیاز دارد

بوشهر- امام جمعه کنگان گفت: مجلس به نمایندگانی در تراز شهید مدرس نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه کنگان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهید آیت الله مدرس الگویی برای همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی بیان کرد: اهتمام به امور مردم، استبداد ستیزی، ایستادگی در برابر تهدید و تطمیع، خداترسی، ساده زیستی، ترجیح مصالح ملی بر منافع شخصی از ویژگی‌های بارز شهید مدرس بود.

خطیب جمعه کنگان ضمن تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی نیازمند حضور نمایندگانی انقلابی، شجاع، مردمی، متعهد، متخصص، دلسوز ف پایبند به قانون اساسی، معتقد به اصول و ارزش‌ها است که بتوانند امور مردم و کشور را با قانون گذاری صحیح تمشیت کنند.

محمودی با بازخوانی فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در جمع هزاران نفری از بسیجیان، افتخار امام امت به بسیجی بودن را نشان دهنده شأن عظیم بسیج دانست و بیان داشت: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، دوراندیشی امام در تشخیص نیاز مبرم کشور به یک نیروی عظیم مردمی منطق تشکیل بسیج در اندیشه امام امت بود.

وی با بیان خصوصیات و شاخصه‌های بسیج در کلام گهربار رهبر بسیجیان افزود: مردمی بودن، تعهد و احساس مسئولیت، بی اعتنا نبودن به مسائل جاری و آینده کشور، انقلابی بودن، نظم داشتن، قانون گریز نبودن و هنجار شکن نبودن از جمله شاخصه‌های یک بسیجی است.

امام جمعه کنگان با تحلیل شکست‌های جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا و شکست مفتضحانه آنها و رژیم کودک کش صهیونیستی، تداوم پیروزی‌های جبهه مقاومت و تغییر معادلات و جغرافیای سیاسی به نفع جبهه مقاومت در بیانات رهبری اشاره کرد.

وی بیان کرد: بصیرت افزایی، داشتن ابتکار عمل در مسائل مهم، پرهیز از بازی در زمین دشمن، امیدواری به آینده، پرهیز از غرور، قدردانی نعمت بسیجی بودن، توکل همیشگی به پروردگار و جذب نیروهای طراح، پرهیز از دو قطبی‌های کاذب از توصیه‌های کاربردی رهبری به بسیج و بسیجیان بود.

محمودی با بیان پیامدهای جنگ غزه برای غرب و اروپا گفت: حملات وحشیانه رژیم کودک کش و جعلی صهیونیستی موجب خیزش و خروش ملت‌ها در سراسر جهان از جمله اروپا شد به‌گونه‌ای که برخی دولت‌های غربی در سایه این اعتراضات سراسری و گسترده جهانی از مواضع حمایتی خود در قبال صهیونیست‌ها عقب نشینی و از ملت مظلوم و مقاوم فلسطین حمایت کردند.

وی با گرامیداشت ۱۶ آذرماه روز دانشجو و بازخوانی نقش و جایگاه رفیع دانشجویان بیان داشت: ۱۶ آذر متعلق به همه دانشجویان استکبار ستیز و، ضد آمریکا و ضد سلطه است و دانشجویان نقشی کم نظیر در پیدایش انقلاب اسلامی، تسخیر لانه جاسوسی، دفاع مقدس حماسه دفاع از حریم و حرم، تولید علم و تحقق بیانیه گام دوم داشته و دارند.

خطیب جمعه کنگان خطبه‌ها از پیگیری مسئولان در رسیدگی به مشکل برخی شهروندان در مورد مشکلات مربوط به کپسول گاز تشکر کرد.

بیان برخی خصوصیات و ویژگی‌های حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها و معرفی کتاب خصایص فاطمیه، تجلیل از برگزاری همایش بزرگ غزه مظلوم و مقتدر با حضور حضرات آیات صفایی بوشهری و اختری و رئیس شورای اسلامی فلسطین در پارس جنوبی، گرامیداشت ۱۲ آذرماه روز قانون مهم اما مغفول قانون اساسی جمهوری اسلامی، گرامیداشت روز بیمه و نیز تحلیل پیامدهای اقتصادی و اجتماعی جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی از دیگر مسائل مطرح شده در خطبه‌های نماز جمعه بود.

کد خبر 5954703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha