۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۳۵

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ: رنج مردم غزه غیرقابل تحمل است

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ: رنج مردم غزه غیرقابل تحمل است

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ امروز پس از ورود به نوار غزه تصریح کرد: رنج مردم غزه غیرقابل تحمل است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آژانس فرانس پرس، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ امروز دوشنبه وارد نوار غزه جنگ زده شد.

«میرجانا اسپولیاریک» (Mirjana Spoljari) رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در بدو ورود به این منطقه خواستار حفاظت از غیرنظامیان در اراضی فلسطین شد و هشدار داد: رنج مردم در نوار غزه غیرقابل تحمل است.

اسپولیاریک در شبکه اجتماعی ایکس تاکید کرد: من درخواست فوری خود را برای حفاظت از غیرنظامیان مطابق با قوانین جنگ و ورود کمک‌ها بدون مانع تکرار می‌کنم.

این مقام ارشد کمیته بین المللی صلیب سرخ در این خصوص اضافه کرد: اسرا باید آزاد شوند و به کمیته بین المللی صلیب سرخ باید اجازه داده شود تا با امنیت با آنها دیدار کند.

پاسکال هانت مسئول عملیات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غزه هم پیشتر گفته بود: تعداد بسیار زیادی از غیرنظامیان از جمله هزاران کودک کشته و معلول شده‌اند. خانه‌ها، بیمارستان‌ها و دیگر زیرساخت‌های حیاتی برای بقای جمعیت غیرنظامی متحمل ویرانی عظیم شده‌اند. شرایط کنونی اجازه کمک‌های انسان دوستانه کافی را نمی‌دهد و من می‌ترسم که فاجعه‌ای برای مردم غیرنظامی به همراه داشته باشد. قواعد حقوق بین‌المللی بشردوستانه روشن است و باید توسط همه طرف‌های درگیری مسلحانه رعایت شود؛ غیرنظامیان، از جمله کارکنان بشردوستانه و پرسنل پزشکی، باید مورد حفاظت و حمایت قرار گیرند و هر کاری که ممکن است باید برای جلوگیری یا به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان انجام شود. هر کاری که ممکن است باید انجام شود تا از آسیب به خانه‌ها و زیرساخت‌های غیرنظامی مانند تأسیسات پزشکی، نیروگاه‌های آب و برق جلوگیری شود یا به حداقل برسد.

کد خبر 5957854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha