۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳

تفاهم نامه همکاری بین سمنان و خراسان شمالی امضا شد؛

عزم مشترک برای حفظ یوزپلنگ/ تفاهم دو همسایه بر روی هدفی بزرگ

عزم مشترک برای حفظ یوزپلنگ/ تفاهم دو همسایه بر روی هدفی بزرگ

میامی- تفاهم نامه همکاری در راستای حفظ یوزپلنگ آسیایی بین استانداری ها و ادارات کل حفاظت محیط زیست استان سمنان و استان خراسان شمالی، به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار میامی صبح سه شنبه میزبان معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی، مدیرکل محیط زیست این استان و فرماندار جاجرم بود تا درباره مناسبات حفاظت از محیط زیست به خصوص گونه نادر یوزپلنگ آسیایی بحث و تبادل نظر شود.

معاون عمرانی استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره این دیدار گفت: در این دیدار تفاهم نامه همکاری برای حفاظت از گونه نادر جانوری یوزپلنگ آسیایی بین استانداری سمنان و خراسان شمالی به امضا رسید.

حمیدی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های NGO ها و سمن‌های مردمی و دوستداران محیط زیست برای حفاظت از یوز آسیایی در منطقه میاندشت شهرستان میامی از جمله مفاد تفاهم‌نامه است که دو طرف متعهد می‌شوند تا از ظرفیت‌های دو استان در این زمینه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه همچنین میان ادارات کل محیط زیست استان‌های سمنان و خراسان شمالی و همچنین فرمانداران شهرستان‌های میامی و جاجرم نیز امضا شده است، گفت: اقدامات مؤثر برای جلوگیری از انقراض این گونه نادر جانوری در زمره محورهای این تفاهم نامه محسوب می‌شود.

معاون عمرانی استاندار سمنان از انجام اقداماتی برای مراقبت از یوزپلنگ در منطقه میاندشت میامی خبر داد و افزود: افزایش و بهبود روشنایی، نصب دوربین و فنس کشی و بازدیدهای مکرر، نصب تابلوهای هشدار دهنده و آموزش و فرهنگ سازی در کنار اطلاع رسانی در خصوص نگهداری از یوزپلنگ آسیایی در زمره اقداماتی است که تاکنون انجام شده است.

حمیدی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت محلی یک فرصت برای محیط زیست است، بیان کرد: تفاهم نامه بین استان‌های خراسان شمالی و سمنان در زمینه بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی به امضا رسیده است.

کد خبر 5958374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha