۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۱۲

رییس پلیس فتا خراسان رضوی:

۶۰ درصد جرایم سایبری خراسان رضوی در حوزه اقتصادی است

۶۰ درصد جرایم سایبری خراسان رضوی در حوزه اقتصادی است

مشهد- رییس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: ۶۰ درصد جرایم سایبری خراسان رضوی در حوزه اقتصادی به ویژه فیشینگ و ۴۰ درصد دیگر در حوزه اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی‌اکبر قرائی پور عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در مشهد اظهار کرد: پلیس فتا خراسان رضوی از ابتدای سال جرایم متعددی را دنبال کرده است، بر این اساس میانگین سن مجرمان سایبری در استان بین ۱۶ تا ۲۳ است که در حوزه اقتصادی، فیشینگ رتبه اول جرایم استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی افزود: ۶۰ درصد جرایم سایبری در حوزه اقتصادی شامل کلاهبرداری، فیشینگ، کپی کارت و رمز ارز بوده و ۴۰ درصد در حوزه‌های اجتماعی شامل نشر اکاذیب، توهین، تهمت و افتراست.

وی بالاترین جرایم امسال را سرقت‌ها و کلاهبرداری‌های اینترنتی اعلام کرد و افزود: بیشترین کشفیات پلیس فتا در حوزه سرقت و کلاهبرداری با میزان ۶۶ درصد است.

قرائی‌پور افزود: کلاهبرداری‌ها نیز بیشتر در خصوص سایت‌های واسطه‌گر خرید و فروش که ثبت آگهی انجام می‌دهند، اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری باندهای متعددی در حوزه کلاهبرداری‌های رمز ارز، کپی کارت و فیشینگ شناسایی و دستگیر شده‌اند که رشد ۱۸ درصدی داشته است.

کد خبر 5958833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha