۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴

معاون وزیر صمت:

احیای ۳۶۰۰ واحد تولیدی در کشور/ مواد اولیه دغدغه اصلی است

احیای ۳۶۰۰ واحد تولیدی در کشور/ مواد اولیه دغدغه اصلی است

رشت- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احیای ۳۶۰۰ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور خبر داد و گفت: مواد اولیه دغدغه اصلی تولید است.

فرشاد مقیمی در حاشیه بازدید از چندین واحد تولیدی و صنعتی در رشت در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روند پروژه‌های صنعتی و تولیدی در حال اجرای گیلان مورد بررسی میدانی قرار گرفت.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های تعهدی در گیلان در حوزه صنعت و تولید افزود: به تعهدات بخشی از پروژه‌های تولیدی و صنعتی در گیلان عمل شده است.

معاون وزیر صمت، تأمین مواد اولیه را دغدغه اصلی تولیدگران برشمرد و بیان کرد: تمهیدات لازم برای تأمین مواد اولیه تولیدگران و واحدهای صنعتی اندیشیده شده است.

مقیمی با بیان اینکه چالش‌های ارزی از دیگر مشکلات تولیدکنندگان است، گفت: نبود نقدینگی و ارز سبب شده تا واحدهای تولیدی در واردات و تأمین مواد اولیه با چالش روبرو شوند.

وی تأمین انرژی را یکی دیگر از اهم مشکلات واحدهای تولیدی برشمرد و افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته مشکلات تأمین انرژی به زودی برطرف می‌شود.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه افزایش ظرفیت تولید در اولویت قرار دارد، گفت: با سرمایه گذاری حجیم و تخصیص اعتبارات می‌توان به افزایش ظرفیت رسید.

مقیمی از احیای ۳۶۰۰ واحد تولیدی در کشور خبر داد و اضافه کرد: آمار ۱۷ درصدی واحدهای راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور در دو سال اخیر به ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 5959617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha