۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۹:۱۱

فرماندار شاهرود:

صنایع شاهرود سهم بیشتری در اجرای طرح ملی کاشت درخت داشته باشند

صنایع شاهرود سهم بیشتری در اجرای طرح ملی کاشت درخت داشته باشند

شاهرود- فرماندار شاهرود بابیان اینکه برای ارتقا مسایل زیست محیطی نیاز به نگهداری درخت بعد از کاشت آن است، گفت: واحدهای صنعتی شهرستان سهم بیشتری در اجرای طرح ملی کاشت درخت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب جلالی صبح پنج شنبه در مراسم درختکاری ۷۴ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه توجه به محیط زیست و منابع طبیعی در صدر برنامه‌های دولت‌ها قرار گرفته است، ابراز داشت: در این بین علاوه بر تعهد بین‌المللی تکالیف ملی پیرامون این مباحث داریم که باید به آن اهمیت دهیم.

وی افزود: بر همین اساس طرح کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال مطرح و قرار هست بعد از کاشت، موضوع نگهداری نیز انجام شود تا بتواند مسائل محیط زیست و منابع طبیعی را ارتقا بخشد.

فرماندار شاهرود بابیان اینکه دستگاه‌های اجرایی برای اجرای این طرح مشارکت لازم را دارند، ابراز داشت: این امر به تنهایی کافی نیست و برای نتیجه گرفتن طرح در دراز مدت باید در نظام آموزش نهادینه شود.

جلالی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت می‌طلبد تا مردم مقیدتر از گذشته به این مباحث ورود کنند، تصریح کرد: واحدهای صنعتی و صنفی و تولیدی تکلیف دارند بیش‌تر از سایر نهادها و دستگاه‌ها به خاطر تولید آلودگی سهم بیشتری در این کار مهم داشته باشند.

وی ضمن بیان اینکه طی یک سال گذشته در شاهرود موضوع این طرح خیلی جدی گرفته شده است، افزود: نهالستان‌ها و بخش غیر دولتی برای این طرح مؤثر واقع شده و کارهای خوبی را در شهرستان انجام دادند.

کد خبر 5959948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha