۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰

مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن در بهشهر برگزار شد

مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن در بهشهر برگزار شد

بهشهر- آیین اختتامیه و تجلیل از حافظان کل قرآن کریم در بهشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمود چاووشی مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن ظهر جمعه در آئین اختتامیه تجلیل از حافظان‌کل قرآن در هتل صدرا بهشهر اظهار کرد: موفق شدیم پانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریم از ۱۱ استان کشور را برگزار و مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم همراه با ترجمه، تدبر و تفسیر «ترنم وحی» در حال برگزاری است.

وی افزود: همه برنامه‌ها جهت تجلیل از حافظان قرآن است که امیدواریم ناشر قرآن هم باشند که اکثراً هم‌مربی قرآن در سراسر کشور هستند.

مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن یادآور شد: امسال ۱۳۰ حافظ در این دوره از آزمون شرکت و ۹۰ نفر از مرحله استانی به کشوری راه پیدا کردند و در آزمون مجازی کشوری ۵۳ نفر موفق به کسب حد نصاب قبولی را اخذ کردند.

چاووشی گفت: هر ساله براساس رتبه بندی تعداد و کیفیت برگزاری فعالیت‌ها انجام و امسال بالاترین شرکت کننده در آزمون از مهد قرآن بهشهر بوده است که رتبه اول کشوری را کسب کردند و مهد قرآن قزوین رتبه دوم و کانون بنت الهدی تهران رتبه سوم را کسب کردند.

محمد حسن برفامی رئیس مؤسسه مهد قرآن کریم استان مازندران هم در سخنانی اظهار کرد: امروز خادم خادمین قرآن هستیم و پانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریم برگزار و مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم همراه با ترجمه، تدبر و تفسیر "ترنم وحی" در حال برگزاری است و بهشهر میزبان تلاش یکماهه شد.

وی افزود: در مجموعه مهد قرآن بهشهر، ۱۴ هزار و ۷۱۷ نفر در ۱۱۴ دوره به صورت ترمی آموزش دیدند و در ترم‌پاییز امسال ۷۱۶ نفر در حال آموزش تخصصی هستند و ظرفیت شهرستان بهشهر ۱۳۳ حافظ کل قرآن تربیت شده و ۲ هزار و ۱۱۵ نفر گواهینامه جز های مختلف دریافت کردند.

رئیس مؤسسه مهد قرآن کریم استان مازندران یادآور شد: ۶۸ مربی فعالیت داشته و ۵۲ مربی از بانوان هستند و ۷۲ خانواده از دو نفر تا ۷ نفر حفظ قرآن را در دستور کار دارند و ۳۳ خانواده مادر و دختر و ۱۸ خانواده دو تا سه خواهر در حال آموزش قرآن هستند.

برفامی گفت: ظرفیتی فراهم شد که حافظان و مربیان ما سه مرحله به کربلای معلا اعزام شدند و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا شرایط برای اعزام حافظان قرآن به کربلا در طول سال فراهم شود.

معارف قرآن را برای مردم تبیین کنیم

حجت الاسلام علی تقی‌زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور و مشاور قرآنی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور هم در سخنانی گفت: تلاوت قرآن و عمل به قرآن مساله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: معارف کتاب را باید برای مردم تبیین کرد و این مهم از دستورات خداوند در قرآن است.

حجت الاسلام تقی زاده یادآور شد: ربانیون به واسطه تعلیم کتاب در جامعه هستند و فرایند تعلیم را انجام داده و تدریس می‌کنند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: امیدواریم عالم به معارف و عامل به آن باشیم و این توفیق مهم نصیب حالمان شود.

کد خبر 5960826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha