۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷

دبیر علمی دومین همایش تحول در نظام تعلیم و تربیت خبر داد؛

برگزاری همایش تحول در تعلیم و تربیت در اندیشه‌های امام خامنه‌ای

برگزاری همایش تحول در تعلیم و تربیت در اندیشه‌های امام خامنه‌ای

شیراز - دبیر علمی دومین همایش تحول در نظام تعلیم و تربیت گفت: دانشگاه شیراز این هفته میزبان «دومین همایش تحول در نظام تعلیم و تربیت با محوریت اندیشه‌های آیت‌الله خامنه‌ای» خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد خرمایی با اعلام این خبر بیان کرد: این همایش در صدد است با بررسی زوایای پنهان و آشکار تحول در تعلیم و تربیت، شرایطی برای همفکری اندیشه‌ورزان حوزه تعلیم و تربیت به‌منظور مفهوم‌سازی، نظریه‌پردازی، الگویابی و مدل‌سازی تربیتی منطبق با اندیشه‌های مقام معظم رهبری که همانا تعلیم و تربیت بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام است را فراهم آورد.

دبیر علمی دومین همایش تحول در نظام تعلیم و تربیت به اهداف برگزاری این همایش پرداخت و گفت: این رویداد در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، ۲۱ و ۲۲ آذرماه، در تالار حکمت دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد. وی اعلام کرد: در این همایش اساتید برجسته حوزه تعلیم و تربیت کشور و متخصصان صاحب‌نظر در آموزش و پرورش دیدگاه‌های تحولی خود در حوزه تعلیم و تربیت را به بحث خواهند گذارد.

به‌گفته این مقام مسؤول، این همایش در ۹ محورِ: ۱. مبانی آموزشی و تربیتی تحول در تعلیم و تربیت؛ ۲. زمینه‌های تحول در تعلیم و تربیت؛ ۳. نقش آموزش و پرورش، دانشگاه، حوزه و نهادهای متولی در تحول در تعلیم و تربیت؛ ۴. انقلاب اسلامی و تحول در تعلیم و تربیت؛ ۵. تحول در تعلیم و تربیت در زیرنظام‌های آموزشی؛ ۶. جایگاه و کارکرد نظام تعلیم و تربیت در جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی اسلامی؛ ۷. مبانی و معنای تحول در نظام تعلیم و تربیت؛ ۸. اهمیت و ضرورت تحول در نظام تعلیم و تربیت و ۹. الزامات، اقتضائات و چگونگی تحول در نظام تعلیم و تربیت؛ ترتیب یافته است.

چالش‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این همایش بررسی می‌شود

دانشیار روان‌شناسی دانشگاه شیراز خبر داد: از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح در این همایش بررسی چالش‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود. اینکه چرا تاکنون این سند عملیاتی نشده است؟ چه محدودیت‌هایی در این میان وجود داشته است؟ برنامه دولت سیزدهم و متولیان تعلیم و تربیت کشور هم اکنون و در آینده نزدیک چیست؟ تعلیم و تربیت کشور به کدام سو خواهد رفت؟ این چالش‌ها در قالب نشست‌هایی با حضور صاحب‌نظران و اندیشمندان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به‌گفته دبیر علمی همایش تحول در نظام تعلیم و تربیت، در این همایش دو روزه، ۲۵ مقاله برگزیده از سوی پژوهشگران ارائه خواهد شد و از برنامه‌های دیگر این همایش رونمایی از چهار کتاب در حوزه تحول در علوم انسانی و تحول در تعلیم و تربیت با رویکرد به اندیشه‌های آیت‌الله خامنه‌ای خواهد بود.

گفتنی است، این همایش با حمایت نهادها و دانشگاه‌های مختلف استان و کشور از جمله نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان، استانداری فارس، شهرداری شیراز، شورای اسلامی شهر شیراز، اداره‌کل آموزش و پرورش فارس، سازمان تبلیغات اسلامی فارس، دانشگاه فرهنگیان و آستان مقدس احمدی و محمدی برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاع از این همایش به لینک https://educationaldevelopment.shirazu.ac.ir/fa مراجعه نمایند.

برگزاری همایش تحول در تعلیم و تربیت در اندیشه‌های امام خامنه‌ای

کد خبر 5961654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha