۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۸:۴۲

ریالی از بانک مرکزی بابت تنخواه گردان خزانه نگرفتیم

ریالی از بانک مرکزی بابت تنخواه گردان خزانه نگرفتیم

خرانه دار کل کشور گفت: در دولت سیزدهم ریالی از بانک مرکزی بابت تنخواه گردان خزانه نگرفتیم که این اقدام جلوی افزایش نقدینگی، خلق پول و نقش‌های منفی گردش پول را می‌گیرد.

رحمت الله اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد حساب واحد خزانه اظهار کرد: حساب واحد خزانه یکی از مسائل بسیار مهم و تعیین کننده برای مدیریت نقدینگی است که در این سازوکار همه حساب‌هایی که در دستگاه‌های اجرایی وجود دارند را به صورت یکپارچه تجمیع می‌کنیم و بدون هیچ گونه دخالتی هر کسی کار خود را انجام می‌دهد منتهی ساز و کار آن از طریق بانک مرکزی و به منظور مدیریت نقدینگی تعیین می‌شود.

خزانه دار کل کشور با بیان اینکه حساب واحد خزانه از رسوب پول جلوگیری می‌کند و به درستی عمل می‌شود، گفت: در دولت سیزدهم تقریباً ریالی از بانک مرکزی بابت تنخواه گردان خزانه نگرفتیم، در صورتی که تنخواه گردان خزانه یک روال قانونی است و می‌توان درصدی از بودجه عمومی را گرفت و خرج کرد اما ما از همان رسوب پول استفاده کردیم.

وی تاکید کرد: این اقدام جلوی افزایش نقدینگی، خلق پول و نقش‌های منفی گردش پول در اقتصاد را می‌گیرد.

کد خبر 5961697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمود IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      0 0
      کاملا دورغ محض است
    • هادی IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      0 0
      آقا جان مادرت حداقل توًضیح نده .....خواهشن توضیح نده ...بله خزانه..درآمد سرانه..تولید ناخالص ملی...چاپ پول..تورم..نقدینگی فقط خودت ودور وبرت میدانین ...ما هم که اوضاع مملک را حس میکنیم ومیبینیم ...دیگه توضیح داره ..این همه سواد اقتصادی