یونیسف: غزه خطرناک‌ترین مکان جهان برای کودکان است

یونیسف: غزه خطرناک‌ترین مکان جهان برای کودکان است

مدیر منطقه‌ای یونیسف در غرب آسیا و شمال آفریقا تاکید کرد که نوار غزه خطرناک‌ترین مکان جهان برای کودکان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ادیل خضر، مدیر منطقه‌ ای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» در غرب آسیا و شمال آفریقا امروز شنبه با صدور بیانیه‌ ای اعلام کرد: بر اثر حملات اسرائیل به غزه، حدود یک میلیون کودک به اجبار از خانه‌ های خود آواره شده‌ اند. غزه خطرناک‌ ترین مکان جهان برای کودکان است.

مدیر منطقه‌ ای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» در ادامه افزود: یونیسف و سایر نهادهای بشردوستانه، زنگ خطر را از هفته‌ ها قبل به صدا درآوردند، تیم‌ های میدانی کودکانی را شاهد بودند که بر اثر بمباران، دست و پاهای خود را از دست داده، دچار سوختگی‌ شده و از خشونت‌ های مداوم در محیط اطرافشان دچار آسیب‌ های روحی شده‌ اند.

خضر ادامه داد: گزارش‌ ها حاکی از آن است که ده‌ ها کودک هر روز کشته و زخمی می‌ شوند و کل مناطقی که کودکان در آنجا بازی می‌ کردند به خاک تبدیل شده‌ اند.

وی همچنین تاکید کرد که نوار غزه خطرناک‌ترین مکان جهان برای کودکان است و آوارگی، کودکان را در معرض خطر ابتلا به بیماری های گوناگونی قرار داده است.

کد خبر 5962164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بابائی IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      0 0
      چطور آمریکای جنایتکار با وجودی که چندهزار زن و کودک توسط بمب‌های اهدایی‌اش به رژیم کودک‌کش که با فجیع‌ترین شکل قتل‌عام می‌شوند، سخن از حقوق بشر می‌زند؟!
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      0 0
      تعداد زیادی از زنان استرالیایی به‌خاطر مسائل غزه و جنایت‌هایی که علیه کودکان و زنان مظلوم غزه از سوی رژیم وحشی و کودک‌کش صورت می‌گیرد به اسلام گرویده‌اند. این فقط بخش جزئی از ثمرات پیروزی‌های حماس برقدرت پوشالی رژیم صهیونیستی است. باش تا صبح دولتت بدمد!
    • بابائی IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      0 0
      چطور آمریکای جنایتکار با وجودی که چندهزار زن و کودک توسط بمب‌های اهدایی‌اش به رژیم کودک‌کش که با فجیع‌ترین شکل قتل‌عام می‌شوند، سخن از حقوق بشر می‌زند؟!
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      0 0
      چرا با وجودی که همه دنیا در حال حاضر شاهد تداوم نسل‌کشی در غزه هستند هیچ اقدام درخور توجهی برای مقابله عملی با این رژیم درمانده و دیوانه جعلی صهیونیست نمی‌کنند؟
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      0 0
      برخورد داعش در عراق و سوریه با اسیران عینا توسط رژیم کودک‌کش در فلسطین تکرار می‌شود و می‌توان گفت، تل‌آویو و داعش دو روی یک سکه هستند که برای رسیدن به اهداف خود از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کنند.