۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۰

ایرانداک اعلام کرد؛

کاربران سامانه «همانندجو» پایان‌نامه از نیم میلیون گذر کردند

کاربران سامانه «همانندجو» پایان‌نامه از نیم میلیون گذر کردند

در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، نزدیک به ۴۶ هزار استاد و ۴۸۱ هزار دانشجوی عضو سامانه همانندجو از ۷۵۵ مؤسسه، بیش از ۱۷۵ هزار درخواست همانندجویی داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، بر پایه تبصره ۹ قانون «پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» مصوب ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی مصوب ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ هیات وزیران؛ همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی، پژوهشی، و فناوری دولتی و غیردولتی؛ باید تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را که طبقه‌بندی ندارند، در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و تمام‌متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها)، پایان‌نامه‌ها، و رساله‌های (پارساهای) خود را ثبت کنند.

این گزارش؛ عملکرد دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی و پژوهشیِ دولتی و غیردولتی را در پیروی از قانون یاد شده در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ نشان می‌دهد.

همانندجویی پارسا، پیشنهاده، و مقاله در سامانه «همانندجو» با پشتوانه روزافزونِ تمام‌متن ۶۵۰ هزار عنوان پارسا، ۲۴۰ هزار عنوان پیشنهاده، ۷۴۰ هزار عنوان مقاله، و ۷۵۰ عنوان کتاب و روی هم با بیش از ۱۲۳ میلیون برگ، در نشانی TIK.IRANDOC.AC.IR انجام می‌شود.

سامانه «همانندجو» با کاوش خودکار در این آثار، نوشته‌های همانند را بازیابی و اندازه همانندی و منبع اطلاعات همانند را نمایش می‌دهد. در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، نزدیک به ۴۶ هزار استاد و ۴۸۱ هزار دانشجوی عضو سامانه همانندجو از ۷۵۵ مؤسسه، بیش از ۱۷۵ هزار درخواست همانندجویی داشته‌اند. گزیده عملکرد همانندجویی در جدول زیر آمده است.

گزیده عملکرد همانندجویی پایان‌نامه‌، رساله‌، پیشنهاده‌، و مقاله در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲

کاربران سامانه «همانندجو» پایان‌نامه از نیم میلیون گذر کردند

عملکرد دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در همانندجویی پارسا و پیشنهاده، بر پایه وابستگی سازمانی آن‌ها در جدول زیر آمده است.

عملکرد مؤسسه‌ها در همانندجویی پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده بر پایه وابستگی سازمانی آن‌ها در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲

کاربران سامانه «همانندجو» پایان‌نامه از نیم میلیون گذر کردند

ریزِ گزارش همانندجویی و ثبت پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها، و پیشنهاده‌ها در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در ۹۲ برگ، در نشانی irandoc.ac.ir/about/report در دسترس همگان است.

کد خبر 5962541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha