۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۵

دادستان مرکز خوزستان:

مرکز «شوق زندگی» در اهواز راه‌اندازی می‌شود

مرکز «شوق زندگی» در اهواز راه‌اندازی می‌شود

اهواز- دادستان مرکز استان خوزستان از راه‌اندازی مرکز شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی «شوق زندگی» در آینده نزدیک در مرکز استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق جعفری چگنی از راه‌اندازی مرکز شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شوق زندگی در آینده نزدیک در مرکز استان خوزستان خبر داد و بیان کرد: راه‌اندازی این مرکز دخالت در وظایف هیچ سازمانی نیست بلکه هدف این است که با هم افزایی با کاهش آسیب‌های اجتماعی، این آسیب‌ها به جرایم تبدیل نشوند.

وی با قدردانی از اقدامات برخی نهادها و دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری، واحد سرپرستی دادسرای مرکز استان و شهرداری اهواز برای کمک به راه‌اندازی مرکز یادشده، افزود: در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای بر مبنای تکالیف قانونی سازمان‌ها تهیه و تدوین شده و هیچ تکلیفی خارج از قانون به عهده این دستگاه‌ها گذاشته نشده است.

جعفری چگنی تصریح کرد: همه ادارات و سازمان‌ها در قالب حاکمیت وظایفی به عهده دارند که باید در ساماندهی مسائل اجتماعی به آن عمل کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: محدودیتی در راه‌اندازی مراکز «شوق زندگی» در استان وجود ندارد و با راه‌اندازی مراکز مشابه در سایر شهرستان‌ها از جمله آبادان، ماهشهر و دزفول، می‌توان به تمرکززدایی از مرکز استان کمک کرد.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: کودک آزاری، فرار از منزل، خشونت علیه زنان، وجود محجوران و معتادان مواد مخدر و مشروبات الکلی، اختلافات خانوادگی، سالمند آزاری، وجود زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست و بی سرپرست، زنان و کودکان نیازمند حمایت، خودکشی و … از جمله این آسیب‌ها هستند که به تحرک و فعال شدن حمایت دستگاه‌های متولی نیاز دارند.

جعفری چگنی در ادامه کاهش ۲۷ درصدی بازماندگان از تحصیل در خوزستان را از اقدامات مؤثر آموزش و پرورش استان در سال جاری برشمرد و گفت: در ۶ ماهه اول امسال، ۱۲۱ کودک در خوزستان جمع‌آوری و به مراکز حمایتی منتقل شدند که پس از دریافت خدمات، ۲۹ نفر از آنان ترخیص و مابقی در این مراکز نگهداری می‌شوند. همچنین در این مدت ۶۶ نفر به بیمارستان اعصاب و روان سلامت معرفی شدند.

کد خبر 5963640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha