۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۹

مدیرکل محیط زیست زنجان:

دومین خانه فناور محیط زیست در زنجان افتتاح شد

دومین خانه فناور محیط زیست در زنجان افتتاح شد

زنجان-مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان از افتتاح دومین خانه فناور محیط زیست در دانشگاه زنجان با هدف شناسایی فناوری‌های نوین و کاهش معضلات محیط زیست خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا یافتیان، ظهر دوشنبه در آئین افتتاح دومین خانه فناور محیط زیست استان اظهار کرد: توسعه خانه‌های فناور محیط زیست در سطح استان یکی از برنامه‌های اداره‌کل محیط زیست به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی، خانه‌های فناور محیط زیست در دانشگاه‌های استان افتتاح می‌شود، ابراز کرد: از این طریق می‌توان بیشتر از ظرفیت اساتید و دانشجویان در امر حفاظت از محیط زیست بهره گرفت و گام‌های مؤثری در این حوزه برداشته شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان دانشگاه زنجان را یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور خواند و گفت: خانه‌های فناور محیط زیست برای بهره‌گیری از مباحث پژوهشی و ارتقای فرهنگ زیست محیطی فعال می‌شوند.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی خانه‌های فناور محیط زیست فرصت مناسبی برای استفاده از ظرفیت نخبگان جامعه است و این اداره کل تلاش دارد ضمن حمایت از خانه‌های فناور محیط زیست، برنامه‌ها و ایده‌های مؤثری به همت خانه‌های فناور محیط زیست اجرا کند.

یافتیان با اشاره به اینکه داشتن درک درست از چالش‌ها و شناخت ظرفیت‌ها برای حل مشکلات زیست‌محیطی دارای اهمیت است، عنوان کرد: با شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط صحیح میان همه واحدهای علمی، دانشگاهی، صنعتی، شرکت‌های دانش بنیان و فناور می‌توان به موفقیت در اهداف دست یافت.

وی مردمی‌سازی حفاظت از محیط زیست را یکی از رویکردهای خانه‌های فناور دانست و افزود: با شناخت قابلیت در حوزه‌های مختلف می‌توان فرصت‌های علمی و فنی بالقوه را به منصه ظهور رساند و به هم‌افزایی خوبی در این حوزه دست یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با تأکید بر اینکه همه افراد جامعه باید در امر حفاظت از محیط زیست سهیم باشند، خاطرنشان کرد: نخبگان، اساتید دانشگاه و دانشجویان نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در این زمینه دارند که امیدواریم با ایجاد خانه‌های فناور محیط زیست بتوانیم از ظرفیت آنها به شکل مطلوبی استفاده کنیم.

دومین خانه فناور محیط زیست استان زنجان با هدف شناسایی فناوری‌های نوین محیط زیستی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور در راستای کمک به کاهش معضلات حوزه محیط زیست روز دوشنبه با حضور معاون آموزشی و مشارکت‌های سازمان محیط زیست در دانشگاه زنجان افتتاح شد.

کد خبر 5963675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha