۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

نباید در مقطع ابتدایی صرفا به دنبال آموزش باشیم

نباید در مقطع ابتدایی صرفا به دنبال آموزش باشیم

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در مقطع ابتدایی صرفا نباید به دنبال آموزش باشیم بلکه باید به ابعاد جسمانی، روحی، تربیتی و معنوی دانش‌آموزان نیز توجه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری ظهر دوشنبه در نشست علمی، تخصصی معاونان و کارشناسان آموزش ابتدایی در اردبیل، اظهار کرد: رفع مشکلات معطوف به میزان بودجه و اعتبارات نیست بلکه با کار جهادی و تعامل می‌توان تمام مشکلات را رفع کرد.

وی تصریح کرد: عمده تغییراتی که در شخصیت انسان به وجود می‌آید مربوط به سنین کودکی است و معلمان ابتدایی می‌توانند با ایفای نقش معلمی خود عامل سعادت انسان‌ها شوند و از این رو حوزه ابتدایی نیازمند توجه ویژه است و باید کمبود تجهیزات و امکانات رفع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در مقطع ابتدایی صرفاً به دنبال آموزش نباشیم بلکه باید به ابعاد جسمانی، روحی، معنوی و.... وجود دانش‌آموزان توجه داشته باشیم تا تربیت تمام ساحتی تحقق یابد.

صفری افزود: این موضوع تنها با حضور نیروی انسانی توانمند تحقق می‌یابد که در این موضوع تاکید ما جذب نیروی انسانی کیفی با تمرکز بر دانشگاه فرهنگیان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر روی یادگیری مهارت‌‎های مفید زندگی تاکید دارد و این مهم را باید از مقطع ابتدایی مورد توجه قرار دهیم و تلاش کنیم در هر پایه یک مهارت را محور آموزش‌های خود قرار داده تا ارزش‌های ناب دینی و ملی را در بین دانش‌آموزان گسترش دهیم.

صفری با اشاره به جایگاه مراسم صبحگاهی در آموزش و پرورش اضافه کرد: مراسم آغازین و صبحگاهی بخشی از فعالیت‌های آموزشی و تربیتی است که باید در اجرای آن اهتمام داشته باشیم به طوری که در این مراسم‌ها قرائت قرآن، سرود ملی و صلوات خاصه امام رضا محور فعالیت‌ها قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: رفع مشکلات معطوف به میزان بودجه و اعتبارات نیست بلکه با کار جهادی و تعامل می‌توان تمام مشکلات را رفع کرده و تعامل، یکپارچگی و تک صدایی می‌تواند عامل پیشرفت آموزش و پرورش باشد.

کد خبر 5963723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha