۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۰۷

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

تاثیر و اهمیت گروه دوستان بر تربیت نوجوانان

تاثیر و اهمیت گروه دوستان بر تربیت نوجوانان

شهرکرد-مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: والدین باید توجه ویژه‌ای بر تربیت محیطی فرزندان خود داشته باشند و به این دقت کنند که با چه افرادی معاشرت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری شامگاه سه‌شنبه در افتتاحیه کاروان نسل قاسم اظهار کرد: عوامل بسیاری بر رشد، تربیت و تعالی انسان اثرگذار است که این عوامل تنها به محیط خانه و مدرسه محدود نمی‌شوند درواقع تربیت افراد تنها در این دو محیط شکل نمی‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فرزندان درحقیقت امانت‌هایی در دست والدین و معلمان هستند، افزود: تا سن هشت سالگی هیچ فردی به اندازه پدر و مادر بر تربیت افراد اثرگذار نیست اما در یک دوره سنی مهم‌ترین عامل اثرگذار بر تربیت انسان‌ها دوست آن‌ها است.

وی ادامه داد: یکی از عواملی که باید به دو عامل تربیتی خانه و مدرسه افزوده شود گروه دوستان است درواقع والدین باید توجه ویژه‌ای بر تربیت محیطی فرزندان خود داشته باشند و به این دقت کنند که فرزندان در محیط زندگی و محله خود با چه افرادی معاشرت دارد و بیشتر زمان خود را در چه مکانی سپری می‌کند.

طاهری عنوان کرد: نباید تمامی تمرکز بر آموزش علم و دانش به نسل جوان قرار بگیرد چراکه آموزش مواردی مانند افتخار کردن به ایرانی و مسلمان بودن، داشتن عزت ملی، امید داشتن به آینده کشور، افتخار کردن به امروز کشور و… به فرزندان بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حدود ۵۰ هزار نوجوان در استان وجود دارد که حدود ۲۶ هزار نفر پسران هستند، اضافه کرد: ۲۰۰ شهر و روستا در استان رصد شد و از این نقاط نوجوانان پسر جذب شدند؛ برای این افراد برنامه‌هایی از جمله کوهنوردی در شب، یک فنجان تفکر و آموزش کار جمعی اجرا شد و پس از آن از این افراد درخواست کردیم دوستان خود را برای شرکت در اردوی نسل قاسم معرفی کنند.

وی با اشاره به اهمیت دوران نوجوانی و اشاره به این موضوع در احادیث دینی، تصریح کرد: کسب علم و دانش برای عزتمند شدن ضروری است اما مهم‌تر از علم کسب عزت، غرور، شرف و… است بنابراین بازدید از کاخانجات برتر که نشان از پیشرفت کشور هستند و تهیه روایت پیشرفت از آن‌ها توسط نوجوانان در اردوی نسل قاسم برنامه‌ریزی شده است.

طاهری یادآور شد: دومین برنامه اردوی نسل قاسم بستن عهد جمعی در کنار کسانی است که افق و شعاع ملت ایران را تا مرزهای دورتری بردند همچنین در طول مسیر افرادی از دانشگاه‌های تهران، امام صادق (ع)، تربیت مدرس همچنین جمعی از سپاه و طلاب با نوجوانان همراه خواهند بود و روایت ایرانی قوی همچنین فهم دقیق و عمیق از اندیشه دینی بررسی خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نسل جوان باید بیاموزد در فضای مجازی تاثیرپذیر نباشد و به افراد تأثیرگذاری در این فضا تبدیل شوند، بیان کرد: نسل جوان بخشی از ساعات روزانه خود را در این فضا سپری می‌کنند بنابراین فضای مجازی باید به صحنه مقاومت و حرکت تبدیل شود.

کد خبر 5965311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha