۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۲

مدیر سازمان مدیریت صنعتی خوزستان:

تراز لازم بین تأمین و مصرف انرژی در خوزستان وجود ندارد

تراز لازم بین تأمین و مصرف انرژی در خوزستان وجود ندارد

اهواز- مدیر سازمان مدیریت صنعتی خوزستان گفت: تراز لازم بین تأمین و مصرف انرژی در استان وجود ندارد و همین موضوع مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله مهرعلیزاده پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست میز تخصصی صادرات فولاد خوزستان بیان کرد: خوزستان با داشتن سه اتاق بازرگانی ظرفیت بسیار خوبی را برای رسیدگی به مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی دارد که از این فرصت برای حل مسائل مربوط به شرکت‌های فولادی استفاده شده است.

مدیر سازمان مدیریت صنعتی خوزستان اظهار کرد: این میز به منظور ایجاد راهکاری برای افزایش تولید و صادرات فولاد در استان تشکیل شده و باید شرکت‌های فولادی قوی‌تر در این میز تخصصی حضور یابند.

وی اظهار کرد: تصمیم‌ها و هدفگذاری‌هایی که برای صنعت فولاد خوزستان در این میز انجام می‌شود به وزارت صمت گزارش خواهد شد به همین دلیل باید میز تخصصی فولاد خوزستان به عنوان دومین قطب تولید محصولات فولادی، در کشور سرآمد باشد.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه در خصوص ناترازی تأمین و مصرف انرژی در خوزستان تحقیق‌هایی انجام شده است، افزود: تراز لازم بین تأمین و مصرف انرژی در استان وجود ندارد و همین موضوع مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: واحدهای صنعتی خوزستان به ویژه شرکت‌های فولادی و سیمان در فصل زمستان و تابستان به دلیل اعمال محدودیت مصرف انرژی برق و گاز متحمل ضرر و زیان در تولید می‌شوند.

مدیر سازمان مدیریت صنعتی خوزستان افزود: طبق تحقیق‌های انجام شده سهمیه خوزستان در تخصیص انرژی کمتر از استان‌های دیگر است و متناسب با نیاز و مصرف استان این سهمیه تخصیص داده نمی‌شود.

وی گفت: یکی دیگر از عوامل ناترازی انرژی در استان رعایت نشدن مصرف بهینه توسط مردم است که این موضوع صنایع را با کمبود و یا محدودیت مصرف انرژی رو به رو می‌کند.

کد خبر 5965820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha