۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

اقدام‌پژوهی فرهنگیان زنجانی ۱۰ برابر شده است

اقدام‌پژوهی فرهنگیان زنجانی ۱۰ برابر شده است

زنجان-مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به توسعه پژوهش برای حل مشکلات حوزه تعلیم و تربیت گفت: استقبال از طرح اقدام‌پژوهی فرهنگیان زنجانی ۱۰ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی، ظهر پنجشنبه در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: هرآنچه برای ترسیم آینده زیبا در ایران عزیز متصور هستیم در سایه تحقیق و پژوهش به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه حوزه تعلیم و تربیت تأثیر به‌سزایی در همه شئون نظام خواهد داشت، تصریح کرد: نمود حوزه پژوهش در این مهم است و آموزش و پرورش علاوه بر حضور در جلسات شورای آپفن، در راستای تکلیف وزارتی، برنامه‌های متعددی در حوزه پژوهش برگزار می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه از سال قبل نگاه‌های متفاوتی در حوزه پژوهش شروع شد، ابراز کرد: زنجان جزو ۵ استان نخست در خصوص تعدد و کیفیت برنامه‌های اجرایی است و بدنه پژوهشگران و معلمان به صورت جدی و کاربردی وارد پژوهش شدند و برای اصلاح مسیرها قدم برداشتند.

وی به همکاری با دانشگاه در حوزه‌های پژوهشی برای برطرف کردن چالش‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات تحقیقی، چگونگی رسیدن به تعادل در منابع بود و یک نگاه حرفه‌ای به حوزه پژوهش و تحقیق ایجاد شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه استقبال همکاران در حوزه اقدام‌پژوهی ۱۰ برابر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: توانستیم نگاه همکاران را برای حل مشکل، تحقیق اولیه، پرداختن به موضوعات، بررسی مشکلات و استخراج مسیر حل مشکل از بدنه مشکل تغییر دهیم و این موضوع باعث بالندگی و ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت در استان خواهد شد.

وی توسعه پژوهش را رویکرد تأثیرگذار در اصلاح مشکلات سیستم تعلیم و تربیت خواند و گفت: امسال شاهد برگزیده شدن سه عنوان مهم در پایان‌نامه ارشد از فرهنگیان زنجان، انتخاب پژوهش برتر و کسب رتبه نخست توسط یک دانش‌آموز از سجاسرود بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه پژوهش در بدنه دانش‌آموزی هم قوت گرفته است، تأکید کرد: دانش‌آموزان تشکیل دهنده هیئت علمی مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها در آینده هستند و برای اینکه بتوانند در پیشرفت کشور سهیم باشند، باید برای سال بعد زمینه ظهور استعدادهای دانش‌اموزی بیشتر فراهم شود.

کد خبر 5966756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha