۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۸

معاون استاندار اردبیل:

اردبیل در حوزه ترافیکی و شهرسازی با مشکلات حاد روبه‌رو است

اردبیل در حوزه ترافیکی و شهرسازی با مشکلات حاد روبه‌رو است

اردبیل- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در بحث ترافیکی و شهرسازی اردبیل با مشکلات عدیده و حاد روبه‌رو است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر پنجشنبه در جلسه معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل، اولویت نوسازی را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام برای ارتقای سرانه آموزشی در استان اعلام کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های مدیریتی و اجرایی استان توجه به زیرساخت آموزش و پرورش است.

وی اظهار کرد: ما معتقدیم اگر جامعه توسعه‌گرا می‌خواهیم باید به رکن رکین آموزش و پرورش توجه کرده و سرمایه‌های عظیم آینده‌ساز این نهاد را مورد حمایت و تقویت قرار دهیم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: در بحث آموزش و پرورش باید عدالت در همه ابعاد مورد توجه قرار گیرد که متأسفانه در سال‌های گذشته غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها در این حوزه به یک طبقه‌بندی آموزشی منجر شده است.

میرجعفریان افزود: برخی استان‌های غنی در این حوزه غنی‌تر و استان‌های فقیر فقیرتر شده‌اند، به طوری که هیچ تناسبی بین شاخص جمعیت دانش‌آموزی با توسعه فضاهای آموزشی وجود ندارد.

وی نمونه این غفلت و بی‌توجهی را کاهش سرانه فضای آموزشی در ناحیه یک و ۲ اردبیل به کمتر از ۱.۵ تا ۲ متر اعلام کرد و ادامه داد: این سرانه نشان می‌دهد که استان اردبیل برخلاف سایر استان‌های برخوردار از عدالت آموزشی بی‌بهره بوده و نتوانستیم به حد کافی در این استان فضاهای آموزشی را به ویژه در شهرهای پرتراکمی نظیر اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر دایر کنیم.

میرجعفریان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این برنامه‌ریزی‌ها به نحوی بوده که روی کنکور و سایر شاخصه‌های آموزشی و پرورشی تأثیر گذاشته و استان اردبیل در کنکور رتبه ۲۷ و معدل دیپلم رتبه‌های ۲۴ و ۲۵ را دارد.

وی اضافه کرد: در حالی که سرانه آموزشی و پرورشی در کشور هشت متر مربع است، متأسفانه در این استان کمتر از چهار متر مربع است در حالی که مسئولان دولت گذشته ادعا می‌کردند که این شاخص بالاتر از ۵.۷۵ صدم متر مربع است.

میرجعفریان این عددسازی‌های غلط را در تولید بی اعتمادی بسیار معضل‌آفرین اعلام کرد و ادامه داد: باید این آمارهای غلط را اصلاح کرده و به دنبال جبران مافات باشیم تا فضای آموزشی را با احداث پنج هزار کلاس درس به شکل استاندارد ارتقا دهیم.

وی بیان کرد: در کنار تأمین زمین مورد نیاز، ما در بحث مولدسازی آموزش و پرورش را اختیار تام دادیم تا زمینه فروش واحدهای آموزشی دارای ارزش افزوده را فراهم کند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: ما در شهر اردبیل در حوزه ترافیک و شهرسازی با مشکلاتی روبه‌رو هستیم و انتظار می‌رود واحدهای آموزشی پرتراکم در سطح شهر در قالب مولدسازی به فروش رسیده و امکان ارائه خدمات آموزشی و پرورشی در مکانی مناسب فراهم آید.

کد خبر 5966954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha