۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۴

یک فوق تخصص خون در مازندران اعلام کرد؛

لزوم حذف مصرف آفت کش ها برای کاهش سرطان

لزوم حذف مصرف آفت کش ها برای کاهش سرطان

ساری- یک فوق تخصص خون در مازندران بر اهمیت حذف و کاهش مصرف آفت کش ها و سموم شیمیایی برای کاهش عوامل بروز سرطان زا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی عصر پنجشنبه در همایش استانی ساماندهی سموم کشاورزی در استان افزود: طبق آمار رسمی سال ۹۷ بیش از ۱۴۱ هزار مورد سرطان در کشور وجود دارد که ۶۹ هزار مورد در خانم‌ها و ۷۲ هزار مورد نیز در آقایان شناسایی شد.

این فوق تخصص خون خاطرنشان کرد: سرطان‌هایی که بیشترین شیوع را در کشور داشتند شامل معده، روده، پوست، پروستات بوده که این آمار در مازندران در سال ۹۸ حاکی از وجود ۷ هزار و ۱۹۴ مورد مبتلا به سرطان است که شاخص ۱۸۵ در ۱۰۰ هزار بوده است.

اسلامی عنوان کرد: سرطان معده و سپس پروستات، پوست، ریه و روده در آقایان و سرطان پستان، تیروئید، معده و پوست در خانم‌ها از بیشترین موارد رایج هستند.

وی اعلام کرد: سلول‌های سرطانی عمدتاً رشد غیر قابل کنترل دارند و همچون علف هرزی هستند که تمام منابع را به سمت خوب جذب و از بین نیز نمی‌روند.

این فوق تخصص خون ادامه داد: اهمیت حذف و به حداقل رساندن مصرف آفت‌کش‌ها و سموم شیمیایی به دلیل اثری است که روی این ژن‌ها می‌گذارند و تغییراتی که ایجاد می‌کنند می‌توانند یک عامل بروز سرطان باشند.

کد خبر 5966978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha