۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۸:۵۴

مصطفی هاشمی در گفت‌وگو با مهر:

شرایط فراهم باشد در آسیا مدال می‌گیریم/ میزبانی تاثیرگذار است

شرایط فراهم باشد در آسیا مدال می‌گیریم/ میزبانی تاثیرگذار است

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان با اشاره به عملکرد تیمش در دیدارهای رفت مرحله مقدماتی سوپر لیگ غرب آسیا، بر تاثیر میزبانی برای صعود و کسب جایگاه تاکید کرد.

مصطفی هاشمی سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد عملکرد این تیم در سه دیدار مرحله رفت مقدماتی سوپر لیگ غرب آسیا و همچنین درخواست مطرح شده برای میزبانی از ساجس در دیدار برگشت و همچنین دیدارهای مرحله دوم توضیح داد.

مقابل ساجس انسجام و تمرکز بالاتری داشتیم

وی با یادآوری اینکه تیم شهرداری گرگان در سه دیدار برابر ساجس لبنان، الاهلی سوریه و النفت عراق موفق به کسب پیروزی شده است، گفت: در مجموع این سه دیدار رفت، انسجام و تمرکز بازیکنانم در دیدار برابر ساجس بیشتر بود شاید به این دلیل که آن بازی حساسیت بالاتری داشت و می‌طلبید تا بازیکنان برای اطمینان بیشتر از کسب نتیجه عملکرد اینچنینی داشته باشند.

انتقاد از عملکرد دفاعی

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان با انتقاد از عملکرد شاگردانش در دو دیدار دیگر ادامه داد: با اختلاف زیاد نسبت به دیدار با ساجس، در دیدار با نمایندگان سوریه و عراق در دفاع مشکل داشتیم و بازیکنان بعضاً اهمال کاری می‌کردند. درست است که نتیجه آن دیدارها را هم به سود خود تمام کردیم اما نباید این اتفاق بیفتد. تکرار هر کاری باعث عادت می‌شود. مثبت و منفی بودن آن هم فرقی ندارد.

شرایط فراهم باشد در آسیا مدال می‌گیریم/ میزبانی تاثیرگذار است

شهرداری گرگان با سه پیروزی برابر نمایندگان لبنان، سوریه و عراق صدرنشین گروه A سوپرلیگ غرب آسیا است

تاکید بر تمرین سخت

هاشمی تاکید کرد: این ایرادات باید برطرف شود تا در دیدارهای سخت بتوانیم واکنش بهتری در موقعیت‌ها داشته باشیم. بنابراین باید سخت تمرین کنیم، برنامه دیگری نداریم، فقط مصمم و با انگیزه تمرینات را دنبال می‌کنیم تا در جریان آن هم نقطه ضعف‌ها را پوشش دهیم و هم آمادگی خود را ارتقا دهیم به خصوص که همزمان درگیر لیگ برتر هم هستیم.

پیروزی برابر تیمی با سرمایه گذاری بالا

وی با تاکید دوباره بر حساسیت‌های دیدار نخست شهرداری گرگان که در لبنان برابر ساجس برگزار شد و با پیروزی تیمش به پایان رسید، خاطرنشان کرد: ساجس ۲۰ سال پیش با سرمایه گذاری گسترده قهرمان آسیا بود. بعد از آن سال‌ها در رده‌های چهارم و پنجم آسیا قرار داشت تا اینکه برای مسابقات امسال مجدد سرمایه گذاری روی تیمش انجام داده است. با این حال بازیکنان ما با تلاش و تعهدی که داشتند این تیم را شکست دادند.

ساجس بعد از باخت به ما بازیکنان خارجی‌اش را تغییر داد

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان تاکید کرد: این تیم در دیدار رفت برابر ما دو بازیکن خارجی در ترکیب خود داشت اما بعد از باختی که در آن بازی متحمل شد هر دو بازیکن خارجی‌اش را تغییر داد تا ترکیب تیمش را تقویت کند. بنابراین دیدار سختی در برگشت خواهیم داشت به خصوص که گارد رأس ساجس خیلی قوی است.

می‌خواهیم در گرگان میزبان لبنانی‌ها باشیم

هاشمی با بیان اینکه همین سختی و حساسیت بازی باعث شده به فکر جابه جایی محل بازی و انتقال آن از تالار آزادی به گرگان بیفتیم، تصریح کرد: در مرحله رفت در تالار آزادی دیدارهای خانگی خود را برگزار کردیم اما برای دیدار برگشت برابر ساجس قصد داریم در صورت امکان در گرگان میزبان باشیم. درخواست باشگاه به فدراسیون اعلام شده و امیدواریم مسئولان فدراسیون تمهیدات لازم را داشته باشند تا بتوانیم در سالن خودمان میزبان باشیم نه خارج از خانه.

به دنبال صعود بی دردسر هستیم

وی در این زمینه یادآور شد: این جابه جایی و برگزاری بازی در گرگان، هم باعث می‌شود که ما بتوانیم از حضور کامل و صد درصدی هواداران‌مان بهره مند شویم و هم اینکه آنها و در کل شهر از بسکتبال لذت ببرند. مجموع این دو موضوع هم کمک حال می‌شود که شهرداری گرگان بتواند موقعیت صدرنشینی فعلی را تثبیت کند که در این صورت صعود مستقیم و بی دردسری به مرحله دوم خواهیم داشت.

میزبانی مرحله دوم در تهران یا ساری

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان همچنین از درخواست این تیم برای میزبانی دیدارهای مرحله دوم سوپرلیگ غرب آسیا خبر داد و گفت: برای این مرحله صرفاً موضوع میزبانی مهم است. به همین دلیل با توجه به شرایط سالن گرگان پیشنهاد شده که در تهران یا ساری برگزارکننده بازی‌ها باشیم. تا آنجا که من می دانم ۳۰ - ۲۰ درصد کار ساخت سالن ساری باقی مانده که اگر به موقع انجام شود می‌تواند محل خوبی برای دیدارهای ما باشد به خصوص که به گرگان نزدیک است و تماشاگران مشکل کمتری برابر تردد خواهند داشت. در غیر این صورت هم تالار آزادی گزینه خوبی است. در هر صورت میزبانی این مرحله مهم است.

شرایط فراهم باشد در آسیا مدال می‌گیریم/ میزبانی تاثیرگذار است

مصطفی هاشمی سرمربی تیم شهرداری گرگان خواستار میزبانی این تیم در مرحله دوم سوپرلیگ غرب آسیا است

مسئولان همکاری کنند

هاشمی با یادآوری اینکه دیدارهای مرحله دوم سوپر لیگ غرب خرداد سال آینده با حضور هشت تیم برگزار می‌شود، ادامه داد: دو تیم این مرحله به مرحله نهایی صعود می‌کند و تجربه من می‌گوید این دوتیم شانس زیادی برای مدال دارند. بنابراین میزبانی مرحله دوم برای‌مان اهمیت دارد. امیدواریم در این زمینه مسئولان فدراسیون و مدیران استانی تعامل و همکاری لازم را داشته باشند و شرایط برگزاری بازی اول در ساری و بعد در تهران را برای‌مان مهیا شود.

موفقیت نیازمند همکاری یک مجموعه است نه عملکرد یک یا دو نفر

وی در پاسخ به این پرسش که «در مجموع چقدر شهرداری گرگان را به قهرمانی یا کسب مدال در سوپر لیگ غرب آسیا نزدیک می بیند؟»، گفت: در هر موفقیت یا حتی عدم موفقیتی فقط یک یا دو نفر نقش ندارند. یک مجموعه تأثیرگذار است؛ از مقامات شهر گرفته تا بازیکن. موفقیت وقتی حاصل می‌شود که هر کسی کار خود را به نحو احسنت انجام دهد و کم کاری نداشته باشد. در غیر این صورت مجموعه لطمه می‌خورد.

شانس مشروط شهرداری گرگان برای مدال آوری در غرب ُآسیا

سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال تاکید کرد: اگر همه شرایط برای شهرداری گرگان مهیا باشد شانس مدال هم هستیم به شرط اینکه همه به وظایف خود عمل کنند و اتفاق بدی هم پیرامون تیم رخ ندهد چون در این مواقع حتی آسیب دیدگی هم دخیل و تأثیرگذار است.

کاری به جایگاه حریفان نداریم

هاشمی همچنین در مورد دیدار روز دوشنبه شهرداری گرگان با فولاد هرمزگان که از هفته نهم لیگ برتر برگزار خواهد شد، گفت: کاری به جایگاه این تیم و دیگر حریفان‌مان نداریم. حریفان در هر شرایطی برای‌مان قابل احترام هستند. فولاد هم تیمی سخت کوش است و قطعاً دیدار راحتی برابر این تیم نخواهیم داشت.

کد خبر 5967809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha