لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز هفتاد و دوم؛

حزب الله با سلاح مناسب اشغالگران را هدف قرار داد

حزب الله با سلاح مناسب اشغالگران را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی لبنان مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی را زیر آتش قرار داده و ضربه دردناکی به اشغالگران وارد کرده است.

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: جنگ در غزه در حالی ادامه دارد که همچنان نبرد سنگینی میان مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست در چندین محور ادامه دارد و نیروهای مقاومت چند افسر و نظامی دیگر اشغالگران را به خاک افکندند.

رژیم صهیونیستی که به دلیل افزایش نارضایتی‌های داخلی و شکاف عمیق میان احزاب آن تا پیش از عملیات «طوفان الاقصی» در حال فروپاشی از درون بود، به خاطر جلوگیری از موج اعتراضات به سیاست‌های کابینه تندرو و افراطی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، طی این چند روز و پس از عملیات نیروهای مقاومت و شکست سخت و باور نکردنی ارتش و تلفات بسیار بالای خود، آمار کشته شدگان را به صورت تدریجی و قطره چکانی اعلام می‌کند.

امروز یکشنبه، ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت و زخمی شدن شماری دیگر از نظامیان خود در جریان جنگ غزه خبر داد. ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت یک افسر و نظامی و زخمی شدن دو افسر و سه نظامی خود اذعان کرد و حال سه نظامی مجروح را نیز وخیم اعلام کرد.

نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی نشست خبری مسؤولان وزارت بهداشت نوار غزه در محوطه بیمارستان ویران‌شده «کمال عدوان» در شمال نوار غزه را گلوله‌باران کردند.

۳ پایگاه اشغالگران از لبنان با سلاح مناسب هدف قرار گرفت

حزب الله لبنان از حمله به ۳ پایگاه نظامی دیگر نظامیان اشغالگر در شامگاه امروز یکشنبه خبر داد.

حزب الله لبنان اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین و حمایت از مقاومت دلیر و شریف آن، رزمندگان مقاومت با سلاح مناسب مرکز نظامی الراهب را هدف قرار داده و ضربه مهلکی به دشمن صهیونیست وارد کردند.

همچنین حزب الله در بیانیه دیگری بیان کرد: پادگاه آویویم را با سلاح مناسب هدف قرار داده و تلفات و خسارات سنگینی به دشمن صهیونیست وارد کردیم.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی مرکز تجمع نظامیان اشغالگر را در اطراف روستای هونین اشغالی با سلاح مناسب هدف قرار دادند و تلفات سنگینی به دشمن صهیونیست وارد کردند.

درگیری‌های شدید مبارزان مقاومت فلسطین با اشغالگران در غزه

اصابت ۶ موشک از لبنان به مرگلیوت

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از اصابت شش موشک شلیک شده از جنوب لبنان به شهرک صهیونیست‌نشین مرگلیوت در شمال اراضی اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اعلام خبر به صدا در آمدن آژیر خطر در شهرک‌های هم‌مرز با جنوب لبنان در پی حملات راکتی و موشکی مقاومت اذعان کردند که مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی امروز زیر آتش گسترده حزب الله از جنوب لبنان قرار داشته است.

خبرنگار المیادین در لبنان هم از شلیک موشک ضد زره به شهرک اشغالی دوویو خبر داد.

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یک دستگاه بالابر صهیونیست‌ها را حین نصب تجهیزات فنی و جاسوسی در مزارع دوویو با سلاح مناسب هدف قرار داد و آن را منهدم کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به این حمله مدعی شدند در این حمله که یک سالن ورزشی هدف قرار گرفت، کسی زخمی نشد.

در مقابل، در حمله توپخانه‌ای رژیم اشغالگر به منطقه مارون الرأس در جنوب لبنان یک خانه مسکونی سه طبقه هدف قرار گرفت و طعمه حریق شد.

منطقه «وادی حمول» در اطراف شهرک الناقوره در جنوب لبنان هم هدف حمله توپخانه‌ای صهیونیست‌ها قرار گرفت. ارتش رژیم اشغالگر منطقه «جبل الباط» بین دو شهرک عیترون و مارون الرأس را نیز هدف حمله قرار داد.

اطراف سه شهرک عیترون، میس الجبل و رب الثلاثین هم هدف حمله توپخانه‌ای رژیم اشغالگر قرار گرفت.

جدیدترین موضع گیری انصارالله یمن درباره غزه

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن تأکید کرد: اگر آمریکا موفق به ایجاد ائتلاف بین المللی علیه یمن شود، کثیف‌ترین ائتلاف تاریخ خواهد بود. یمن منتظر تشکیل کثیف‌ترین ائتلاف تاریخ است تا شرافتمندانه‌ترین نبرد تاریخ را رقم بزند. جهان هنوز ننگ و عار سکوت در قبال جنایت‌های سابق رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی ملت فلسطین را فراموش نکرده است. به کشورهایی که برای حمایت از عاملان نسل‌کشی رژیم صهیونیستی به تشکیل ائتلاف بین المللی علیه یمن رو آورده‌اند، چگونه نگریسته خواهد شد؟ در مقابل، دیدگاه‌ها در خصوص یمن که با اراده رسمی و مردمی برای توقف نسل‌کشی رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین حرکت کرد، چگونه خواهد بود؟

ضربه مهلک مقاومت به تیپ گولانی

موشه کایلنسکی فرمانده سابق تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: از هفتم اکتبر تیپ گولانی ۸۲ افسر و نظامی خود را از دست داده است. یک چهارم نیروهای این تیپ از هفتم اکتبر کشته یا زخمی شده‌اند.

۸۳ درصد از پست‌ها در اینترنت علیه رژیم صهیونیستی است

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ۸۳ درصد از پست‌ها و یادداشت‌ها در اینترنت در رابطه با جنگ بر علیه اسراییل و تنها ۹ درصد به نفع آن است. در مقابل هر گزارش مثبت در مورد اسراییل در سایت‌های خبری بزرگ، ۳ گزارش منفی وجود دارد.

شبکه مذکور بیان کرد که از ۳۲ مقاله در مورد جنگ در غزه، ۶۴ درصد بی‌طرفانه، ۲۸ طرف بر علیه رژیم صهیونیستی و ۸ درصد به نفع آن بوده است.

اذعان صهیونیست‌ها به نبرد سخت در غزه

مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی از دشوار بودن نبرد در غزه خبر دادند به طوری که آوی دیختر رئیس سابق شاباک اذعان کرد: واقعیت میدانی در غزه با آنچه می‌شنویم بسیار متفاوت است و اقدامات جنگی و نظامی در آنجا بسیار دشوار است.

نیویورک تایمز اعلام کرد: کشته شدن اسیران اسراییلی به دست نظامیان خودی سبب شده است که تل آویو در استراتژی خود در غزه تجدید نظر کند.

زخمی شدن ۶ نظامی دیگر صهیونیست

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن ۶ نظامی دیگر در درگیری غزه خبر داد.

حمله موشکی به مراکز صوفا و حولیت

سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین مراکز صوفا و حولیت رژیم صهیونیستی را هدف حملات موشکی قرار داد.

آژیر خطر در دو شهرک صهیونیست نشین اطراف غزه

آژیر خطر در شهرک‌های نیریم و نیر عوز در اطراف نوار غزه به صدا درآمد.

حمله خمپاره‌ای به نظامیان صهیونیست

سرایا القدس اعلام کرد که نیروها و ادوات جنگی دشمن صهیونیستی را در منطقه جحر الدیک و شرق المغازی در مرکز غزه با گلوله‌های خمپاره کالیبر سنگین هدف قرار داده است.

هدف قرار گرفتن ۴ خودرو دشمن صهیونیست با تاندوم و بمب العمل الفدایی

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین بیان کرد که ۴ خودروی زرهی دشمن صهیونیست را در جبالیا، تل الزعتر و منطقه التوأم در غزه با راکت‌های ضدزره تاندوم و بمب‌های العمل الفدایی هدف قرار داده است.گردان‌های قدس همچنین از حمله به نظامیان صهیونیست در محور بیت لاهیا با خمپاره ۶۰ خبر داد.

۷ نظامی صهیونیست از سوی سرایا القدس هدف قرار گرفتند

سرایا القدس اعلام کرد: رزمندگان ما امروز با نظامیان صهیونیست در محور شجاعیه که شمار آنها هفت نفر بود درگیر شدند و شماری از آنها را به هلاکت رسانده و برخی دیگر را زخمی کردند.

حمله موشکی با رجوم به شهرک نیرم

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس نیز اعلام کرد: شهرک نیریم را با موشک کوتاه برد رجوم هدف قرار دادیم. همچنین رزمندگان ما مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در شرق خان یونس هدف قرار دادند.

۱۰۰ حمله به اشغالگران آمریکایی از ۱۷ اکتبر

خبرنگار شبکه فاکس نیوز اعلام کرد که پس از حملات اخیر به پایگاه‌های آمریکا در میدان نفتی «العمر» و میدان گازی «کونیکو» در شرق سوریه، تعداد حملات به نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق از ۱۷ اکتبر به ۱۰۰ مورد رسیده است.

خبرنگار المیادین در بغداد روز شنبه از هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی در پایگاه‌های المالکیه و میدان گازی کونیکو در شمال شرق سوریه خبر داد و همچنین اشاره کرد که نیروهای آمریکایی در پایگاه میدان نفتی العمر در دیر الزور هم هدف قرار گرفتند.

حمله شدید به شمال غزه بابمب‌های فسفری / وحشت کودکان از بمباران

حمله شدید به شمال غزه بابمب‌های فسفری/وحشت کودکان از بمباران+فیلم

بمباران وحشیانه مناطق مختلف غزه به ویژه جبالیا، رفح و دیرالبلح از سوی رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه هم ادامه یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، منابع فلسطینی اعلام کردند که اشغالگران با بمب‌های فسفری شمال غزه را هدف قرار دادند.

منابع فلسطینی همچنین از شهادت ۲۴ نفر و زخمی شدن شمار زیادی در بمباران خانواده شهاب در جبالیا در شمال غزه خبر دادند.

برخی منابع شماری زخمی شدگان را بیش از ۹۰ نفر اعلام کردند.

همچنین رژیم صهیونیستی به شدت بنی سهیلا در شرق خان یونس در جنوب غزه را نیز بمباران کردند.

منابع فلسطینی از شهادت و زخمی شدن کودکان و زنان در حملات اشغالگران به رفح نیز خبر دادند.

در بمباران منزلی در دیرالبلح نیز ۱۲ نفر دیگر به شهادت رسیدند.

رسانه‌ها تصاویری از دو کودک در غزه منتشر کردند که به شدت از حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی ترسیده و می‌لرزند.

شهادت ۵ مبارز فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به طولکرم

شهادت ۵ مبارز فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به طولکرم

منابع پزشکی در طولکرم اعلام کردند شمار شهدای حمله امروز ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه نور شمس در طولکرم به ۵ نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، نظامیان اشغالگر صهیونیست از ساعات اولیه بامداد امروز یکشنبه به اردوگاه نور شمس در طولکرم یورش بردند.

در پی یورش صهیونیست‌ها به این منطقه درگیری شدیدی بین آن‌ها و مبارزان مقاومت فلسطین به وقوع پیوست. ارتش رژیم صهیونیستی تا این لحظه با پهباد دو مرتبه اقدام به بمباران اهدافی در اردوگاه نور شمس کرده است.

منابع فلسطینی اعلام کردند که تاکنون در این درگیری‌ها ۵ مبارز فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که محمود جابر و غیث شحاده دو نفر از این شهدا هستند. تاکنون چند فلسطینی دیگر نیز در این درگیری‌ها زخمی شدند.

مبارزان مقاومت ضمن رویارویی با صهیونیست‌ها چند بمب در مسیر آن‌ها منفجر کردند. بولدوزرهای اسرائیلی هم در حال تخریب زیرساخت‌های اردوگاه هستند و خسارت زیادی به این منطقه وارد کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که نظامیان اشغالگر اسرائیلی اجازه ورود آمبولانس به اردوگاه نور شمس در طولکرم برای امدادرسانی به مجروحان را نمی‌دهند. این در حالی است که حال تعدادی از مجروحان وخیم است.

شهادت ۱۴ فلسطینی در دیرالبلح

منابع فلسطینی از شهادت ۱۳ فلسطینی و زخمی شدن شماری دیگر در بمباران منزلی در اردوگاه دیرالبلح در غزه خبر دادند.

کشتار جدید در جبالیا

وزارت بهداشت غزه بیان کرد: در کشتار جدید رژیم صهیونیستی در جبالیا در شمال غزه ۱۹ نفر به شهادت رسیدند و دهها نفر هم مجروح شدند. اشغالگران دقایقی قبل مرتکب جنایت جدید در جبالیا در شمال غزه شدند. آنچه رژیم صهیونیستی مرتکب شد، جنایت جنگی علیه غیرنظامیان و کادر درمانی در غزه است.

همچنین وزارت بهداشت غزه از اقدام اشغالگران در ویرانی بیمارستان کمال عدوان و انداختن شهیدان و مجروحان در گودال بزرگی خبر داد و اعلام کرد: نگرانی ما بابت ارتکاب کشتاری مشابه بیمارستان کمال عدوان در بیمارستان العوده است. ما خواهان تحقیق بین المللی پس از اقدام رعب آور در بیمارستان کمال عدوان هستیم.

وزارت بهداشت غزه همچنین از بازداشت شماری از کادر درمانی بیمارستان کمال عدوان نیز خبر داد و بیان کرد: اشغالگران بیش از ۲۰۰ کادر درمانی را به شهادت رسانده و بیش از ۱۰۰ آمبولانس را منهدم کرده‌اند.

توقف فعالیت ۳ بیمارستان در شمال غزه

منابع فلسطینی اعلام کردند که سه بیمارستان دیگر در شمال غزه از کار افتاد. این منابع اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان کمال عدوان را ویران کرده است.

حمله به مدارس آوارگان در شرق جبالیا

ارتش رژیم صهیونیستی مناطق اطراف مدارس آوارگان را در شرق اردوگاه جبالیا هدف قرار داد.

شهادت ۱۲ فلسطینی

طی شب گذشته ۱۲ شهید و شماری زخمی به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند.

همزمان این منابع از درگیری‌های شدید میان ارتش اشغالگر و مقاومت فلسطین در چند محور در غزه خبر دادند.

نبرد سرایا القدس با اشغالگران در شرق و شمال خان‌یونس

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بیان کرد: رزمندگان ما در حال نبردی سنگین در محورهای شرق و شمال خان یونس هستند و نظامیان اشغالگر را در هم کوبیدند.

توپخانه رژیم صهیونیستی ۲ منطقه در جنوب لبنان را گلوله باران کرد

منابع لبنانی از حمله توپخانه رژیم صهیونیستی به برخی مناطق در جنوب لبنان خبر دادند.

این منابع بیان کردند: توپخانه رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های محیبیب و میس الجبل در جنوب لبنان را گلوله باران کرد.

ادعای نتانیاهو درباره غزه و حزب الله

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما به دنبال تحقق بازدارندگی در برابر حزب الله در شمال هستیم که این یا از راه سیاسی یا دیگر ابزار انجام خواهد شد.

وی در ادامه درباره غزه ادعا کرد: غزه خلع سلاح خواهد شد و پس از غلبه بر حماس به کنترل ما درخواهد آمد. ما اشتباه اسلو را تکرار نخواهیم کرد و مجدداً اجازه نخواهیم داد که بستری شکل گیرد که در آن فلسطینی‌ها با فرهنگ نابودی اسرائیل پرورش یابند.

سفر وزیر دفاع آمریکا به غرب آسیا

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بامداد یکشنبه پیش از سوار شدن به هواپیما و عزیمت به منطقه غرب آسیا در اظهاراتی مدعی شد: «من به اسرائیل، بحرین و قطر می‌روم تا بر تعهدات آمریکا برای تقویت امنیت و ثبات منطقه و همکاری با شرکا و متحدان برای پیشبرد قابلیت‌های دفاعی تاکید کنم».

جدیدترین موضع گیری انصارالله یمن درباره جنگ غزه

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در حساب کاربری خود در شبکه ایکس خبر آمادگی خود را برای کاهش تنش در صورت پاسخ مثبت به اوضاع بشردوستانه در نوار غزه اعلام کرد.

وی ادامه داد: با نظارت برادرانمان در عمان، ارتباط و مذاکره با برخی طرف‌های بین المللی درباره عملیات دریای سرخ و دریای عرب ادامه دارد. ما به همه تاکید کردیم که عملیات یمن برای کمک به ملت فلسطین در نوار غزه است و نمی‌توان در برابر تجاوز و محاصره که در آن غذا، دارو و حتی آب آشامیدنی وجود ندارد و دشمن آن را قطع کرده بی‌تفاوت ماند. در جلسات مختلف تاکید شد که مواضع یمن در قبال غزه قابل چانه زنی نیست و کشتی‌های دشمن یا کشتی‌های عازم بنادر این رژیم تا پایان تجاوز، رفع محاصره غزه و ارسال مستمر کمک‌های بشردوستانه به نوار در معرض حمله قرار خواهند داشت.

سخنگوی انصارالله تاکید کرد که هر اقدام واقعی که با وارد کردن غذا و دارو به وضعیت انسانی در فلسطین و غزه پاسخ مثبت دهد، می‌تواند به کاهش تشدید تنش کمک کند.

حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

رسانه‌های فلسطینی بامداد یکشنبه از یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر «طولکرم» در کرانه باختری خبر دادند. جوانان فلسطینی برای جلوگیری از پیشروی و عملیات اشغالگران، با سلاح گرم با آنها درگیر شدند. درگیری‌های مسلحانه در حوالی اردوگاه «نور شمس» در طولکرم رخ داده فلسطینی‌ها خودروهای اشغالگر را با وسایل انفجاری هدف قرار دادند. گروه مقاومت «گردان طولکرم» نیز اعلام کرد که رزمندگان آن با استفاده از بمب‌های «الامیر -۱» در حال مقابله با یورش صهیونیست‌ها به طولکرم و اردوگاه‌های آوارگان هستند.

از سوی دیگر خبر می‌رسد که یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه «دیر عمار» در غرب رام الله ادامه دارد و در جریان این حملات یک جوان فلسطینی به شهادت رسیده و دو نفر زخمی شدند.

کد خبر 5968667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha