۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۰۴

واکنش حماس به اظهارات جنجالی سناتورآمریکایی درباره تهدید اتمی غزه

واکنش حماس به اظهارات جنجالی سناتورآمریکایی درباره تهدید اتمی غزه

جنبش مقاومت اسلامی حماس به اظهارات لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی که خواستار بمباران غزه با بمب اتم شده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رژیم صهیونیستی علی‌رغم محکومیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همچنان در دویست و بیستمین روز جنگ، به تجاوزات خود به غزه ادامه می‌دهد و نگرانی‌ها از شکست این رژیم در غزه موجب شده برخی سناتورهای جنگ طلب از سر استیصال نظامی و سیاسی به اظهارات غیراصولانه و تهدید اتمی علیه مقاومت در غزه بپردازند.

پایگاه خبری الجزیره دوشنبه شب به نقل از جنبش حماس گزارش داد: اظهارات تکان دهنده‌ای که در آن سناتور لیندسی گراهام پیشنهاد کرد که اشغالگران فاشیست، غزه را با بمب اتمی مورد حمله قرار دهند، نشان دهنده عمق سقوط اخلاقی است که او به آن رسیده است.

حماس تصریح کرد: ما این درخواست‌ها و مواضع را که در چارچوب وفاداری به اشغالگر فاشیست است و صاحبان آنها را در جنگ کشتار دسته جمعی شریک می‌کند، محکوم می‌کنیم.

گراهام در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی نیوز ادعا کرده بود: «حماس مقصر تلفات غیرنظامیان است و از اسرائیل می‌خواهیم تا زمانی که پیروزی قاطع کسب نشده، مهم نیست به چه قیمتی اما به مبارزه ادامه دهد.»

او افزود: «زمانی که ما به عنوان یک ملت پس از بندر پرل هاربر با ویرانی مواجه شدیم و در حین جنگ با آلمانی‌ها و ژاپنی‌ها بودیم، تصمیم گرفتیم که با بمباران هیروشیما و ناگازاکی توسط تسلیحات هسته‌ای به جنگ پایان دهیم؛ بنابراین اسرائیل باید هر کاری برای بقای خود به عنوان طرف یهودی انجام دهد.»

اگرچه گراهام علناً خواستار استفاده از تسلیحات هسته‌ای در غزه نشده اما او قیاس جنجال‌برانگیزی را مبنی بر بمباران هیروشیما توسط آمریکا درباره حمله رژیم صهیونیستی در نوار غزه مطرح کرد.

کد خبر 6105740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد باغبادی IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      1 0
      غلط زیادی کرده،مرگ بر نتان یابو واربابش مقاومت پیروز است
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      1 0
      سناتور آمریکایی که به اسراییل فرمان اتم بر علیه کودکان بی دفاع غزه میدهد وحشی بودن وجنایت کار بودن ریشه ی آمریکا را به خوبی به دنیا نشان میدهد آنها حتی فریادهای د انش جویان خودشان را هم نمیشنوند تا برسد به ملتهای دنیا وقتی جنایت کاران قدرت را در دست بگیرند کودکان را مثل مگس می کشند و از آن لذت میبر