لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز هفتادوسوم؛

نبرد نیروهای قسام با نظامیان صهیونیست در شهر غزه+فیلم

نبرد نیروهای قسام با نظامیان صهیونیست در شهر غزه+فیلم

نیروهای مقاومت فلسطین، علاوه بر هدف قرار دادن مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در غزه، تجهیزات و ادوات نظامی اشغالگران را نیز منهدم کردند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که جدیدترین موج حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه صدها شهید و زخمی برجای گذاشته است اشغالگران صهیونیست به صورت تعمدی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این باریکه را بمباران می‌کنند.

یورش نظامیان صهیونیست به بیمارستان العوده

منیر البرش مدیر کل وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: نظامیان ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی به بیمارستان العوده غزه یورش برده‌اند.اشغالگران پس از یورش به بیمارستان العوده واقع در شمال نوار غزه، بیماران، زخمی‌ها، کادر پزشکی و هرفردی که بالای ۱۶ سال سن داشت را بازداشت کردند. اشغالگران کادر پزشکی بیمارستان العوده را مجبور کرده‌اند که بیماران و زخمی‌ها را از بیمارستان به بیرون ببرند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم بازگشایی گذرگاه رفح میان نوار غزه و مصر تاکید کرد: مقامات مصری باید برای انتقال زخمی‌ها به خارج از غزه جهت مداوا و درمان، گذرگاه رفح را به طور کامل باز کنند.

البرش با اشاره به هدف قراردادن عمدی تاسیسات و نظام پزشکی غزه از سوی رژیم صهیونیستی گفت: اشغالگران بر اساس راهبردی آشکار در تلاش‌ هستند تا نظام پزشکی نوار غزه را از کار بیاندازند.

حمله‌های مقاومت لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست

نبرد نیروهای قسام با نظامیان صهیونیست در شهر غزه

هلاکت ۲ افسر صهیونیست

ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت دو نظامی این رژیم با درجه سروان در درگیری های جنوب و شمال غزه خبر داد.

رسانه های رژیم صهیونیستی از افزایش شمار نظامیان کشته شده این رژیم به ۱۲۹ نفر خبر دادند.

قسام با تی بی جی و تاندوم نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد

مبارزان گردان‌های قسام موفق شده‌اند یک کامیون ارتش رژیم صهیونیستی را که تعداد زیادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در خود جای داده بوده، در بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه با گلوله «تی بی جی» هدف قرار داده و سپس با آنان درگیر شوند. قسام اعلام کرد که تمامی نظامیان صهیونیست سوار بر این کامیون به هلاکت رسیده و یا زخمی شده‌اند.

هم‌چنین گردان‌های قسام یک تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق بیت‌لاهیا با راکت «تاندوم» هدف قرار داد.

علاوه بر این مبارزان قسام یک بمب کنترل از راه دور را در میان پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی در شرق شهر خان‌یونس منفجر کردند و برخی از آنان را به هلاکت رسانده و برخی دیگر را زخمی کردند.

مبارزان قسام نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را که در یک ساختمان در بیت‌لاهیا سنگر گرفته بودند با بمب ضدنفر هدف قرار داده و سپس به صورت تن‌به‌تن با آنان درگیر شده و موفق شدند تمامی آنان را به هلاکت برسانند.

علاوه بر این یک نفربر و یک بولدوزر «دی ۹» ارتش رژیم صهیونیستی نیز در بیت‌لاهیا با ۲ راکت «یاسین ۱۰۵» از سوی گردان‌های قسام هدف گرفته شد. پس از این اقدام مبارزان قسام نظامیان صهیونیستی را نیز که برای کمک به صهیونیست‌های زخمی‌شده در این عملیات آمده بودند با بمب ضدنفر هدف قرار دادند.

حمله خمپاره ای گردانهای قدس به نظامیان صهیونیست

گردان‌های قدس نیز اعلام کرد که استحکامات و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه جحر الدیک با خمپاره سنگین هدف قرار داده است.

هم‌چنین تک‌تیراندازان گردان‌های قدس موفق شدند ۲ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در محله شجاعیه در شرق شهر غزه هدف قرار دهند.

ویدئوی هدف قرار گرفتن ۱۰ نظامی صهیونیست با موشک ضدزره

شلیک موشک از جنوب لبنان به سمت آویویم

ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک موشک ضدزره از لبنان به سمت آویویم خبر داد.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی مدعی رهگیری یک هدف هوایی از لبنان به فلسطین اشغالی شد.

آمار جدید شهدای حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: شمار شهیدان ناشی از حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۱۹ هزار و ۴۵۳ و مجروحان به ۵۲ هزار و ۲۸۶ نفر رسیده است.

جیپ نظامی اشغالگران با موشک کورنت در شمال شرق بیت لاهیا هدف قرار گرفت

ضربه مهلک قسام به نظامیان صهیونیست

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها کامیون حامل نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را با راکت ضدنفر در شرق شهر خان‌یونس هدف قرار داده‌اند.

علاوه بر این موضع نظامی «کیسوفیم» نیز از سوی گردان‌های قسام موشک‌باران شد. گردان‌های قسام استحکامات و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال خان‌یونس را نیز با خمپاره سنگین هدف قرار داد.

مبارزان قسام یک تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را نیز با راکت «یاسین ۱۰۵» در خان‌یونس هدف گرفتند.

یک خودرو جیپ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در اطراف منطقه ابراج الندی در شمال نوار غزه از سوی گردان‌های قسام هدف گرفته شد. این اقدام نیز به نظامیان و تجهیزات ارتش رژیم صهیونیستی آسیب وارد کرد.

کنترل پهپاد اشغالگران به دست سرایاالقدس قدس افتاد

از سوی دیگر گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که کنترل یک پهپاد شناسایی ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق خان‌یونس به دست گرفته است.

استحکامات و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «ناحل عوز» نیز از سوی مبارزان گردان‌های قدس با موشک و خمپاره هدف گرفته شد.

بیانیه نیروهای مسلح یمن در هدف قرار دادن ۲ کشتی

نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت مظلوم فلسطین در غزه که در حال حاضر در معرض کشتار، ویرانی و محاصره قرار دارند و در راستای لبیک به خواست آزادگان از ملت بزرگ یمن و امت اسلامی، نیروی دریایی یمن عملیات ویژه علیه دو کشتی مرتبط به رژیم صهیونیستی انجام داد.

در این بیانیه آمده است: نفتکش «سوان آتلانتیک» و کشتی کانتیننری «ام‌اس‌سی کلارا» پس از اینکه از پاسخگویی به تماس‌های ما خودداری کردند، هدف قرار گرفتند. این دو کشتی با شهپاد هدف قرار گرفتند.

نیروهای مسلح یمن بیان کرد: نیروهای مسلح یمن به همه کشتی های عبوری به سمت بنادر جهانی غیر از بنادر رژیم صهیونیستی اطمینان می دهد که آسیبی به آنها نخواهد رسید و آنها سامانه شناسایی خود را روشن نگه دارند.

در بیانیه نیروهای مسلح یمن آمده است: نیروهای مسلح یمن مجدداً تاکید می کند که در هدف قرار دادن هر کشتی که بیانیه های سابق را نقض کند، درنگ نخواهند کرد. نیروهای مسلح یمن بر تداوم ممانعت از عبور کشتی هایی که دردریای سرخ و دریای عرب به سمت بنادر اسراییلی حرکت می کنند، تا زمان ورود کمکهای غذایی و دارویی به برادران استوار در غزه تاکید دارند.

موضع گیری بورل درباره غزه

«جوزف بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه با انتشار پیامی در رسانه اجتماعی ایکس در واکنشی منفعلانه و صرفاً لفظی باردیگر خواستار وقفه بشردوستانه و توقف کشتار غیرنظامیان در حملات اشغالگران قدس به غزه شد.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص نوشت: همانطور که وزرای خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس اشاره کردند، تعداد بسیار زیادی از غیرنظامیان در غزه کشته شده اند. قطعاً شاهد عدم تمایز وحشتناک در عملیات نظامی اسراییل در غزه هستیم.

شلیک ۸ موشک از جنوب لبنان به الجلیل

رسانه های رژیم صهیونیستی از شلیک هشت موشک از لبنان به سمت الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

سرایا القدس با خمپاره مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را درهم کوبید

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از حمله خمپاره‌ای به مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در شهر خان یونس خبر داد.

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین به حمله به مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در ناحل عوز با راکت و خمپاره اشاره کرد.

حمله موشکی قسام به پایگاه نظامی صهیونیست‌ها

همزمان رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که آژیر خطر در شهرک صهیونیستی کیسوویم به صدا درآمده است.

از سوی دیگر گردان‌های قسام پایگاه نظامی کیسوویم رژیم صهیونیستی را هدف حمله موشکی قرار داد.

حزب الله: با سلاح مناسب مرکزتجمع اشغالگران را هدف قرار دادیم

حزب الله لبنان از حمله جدید به مراکز تجمع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. حزب الله لبنان در بیانیه خود آورده است: مرکز تجمع نظامیان و نیز تجهیزات دشمن را در حومه مرکزالحمراء با سلاح مناسب هدف قرار دادیم.

آژیر خطر حمله پهپادی در الجلیل

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که صدای آژیر خطر در الجلیل علیا به صدا درآمده است.رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که علت آزیر خطر در الجلیل به سبب رخنه پهپادی است.

منابع صهیونیست گزارش دادند که از شهرک نشینان مجاور لبنان خواسته شده است که در پناهگاه بمانند.

هاآرتص اذعان کرد؛ پیشروی اسراییل در جنوب غزه بسیار کُند است

روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی نوشت: سیاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل مبنی بر تداوم جنگ کنونی علیه نوار غزه با کاهش حمایت های مردمی رو به رو شده است. این سیاست در حال حاضر از سوی اسراییلی ها مورد شک و تردید قرار گرفته و باعث نگرانی آنها شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: عملیات ارتش اسراییل ممکن است به طول بیانجامد به ویژه آنکه در جبهه شمالی شاهد وقوع درگیری های شدیدتر و طولانی تر از آن چیزی هستیم که فرماندهان ارتش پیش بینی می کردند.

هاآرتص همچنین اذعان کرد: پیشروی ارتش در جنوب نوار غزه به دلیل وجود شبکه تونل های عمیق نیروهای فلسطینی کُند و محتاطانه است.

این روزنامه اضافه کرد: شکست دادن هیچکدام از یگان های وابسته به جنبش حماس آسان نخواهد بود چرا که ممکن است ۲ یا سه تن از نیروهای این یگان ها به صورت غافلگیرانه با ارتش اسراییل درگیر شوند و این مساله باعث افزایش تعداد زخمی ها میان نظامیان می شود.

هاآرتص ادامه داد: نتانیاهو در مرحله آتی جنگ کنونی با مشکلات زیادی رو به رو خواهد شد؛ تشریح اهداف جنگ برای اسراییلی ها در صورت محقق نشدن دستاوردهای میدانی سخت خواهد بود.

این روزنامه همچنین نوشت: مشکل دوم نتانیاهو این است که انتقال تدریجی در جنگ نیازمند آمادگی تجهیزاتی و لوجستیکی گسترده در میدان است و نشانه ای مبنی بر اینکه کابینه و ارتش به صورت جدی برای این مرحله طی چند هفته آماده هستند وجود ندارد بلکه تنها شاهد اقدامات حاشیه ای در این خصوص هستیم.

روزنامه عبری زبان هاآرتص پیشتر نیز در تحلیل وضعیت درگیری‌ها در نوار غزه نوشت: امپراتوری تونلی حماس در غزه یکی از پیچیده‌ترین چالش‌های ارتش اسراییل در جنگ محسوب می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: نیروهای حماس هر روز برای نیروهای اسراییلی کمین می‌کنند و منتظر لحظه‌ای هستند که از زیرزمین بیرون بیایند و با شلیک گلوله موشک‌های ضدتانک و وسایل انفجاری افسران اسراییلی را غافلگیر کنند.

باوجود آنکه محافل غربی بارها از ایده ناممکن غرق‌کردن تونل‌های حماس صحبت کرده‌اند تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت احارونوت اذعان کرد حتی این کار هم در درگیری‌های زیرزمینی برتری حماس را برهم نمی‌زند و حماس همچنان دست برتر را در غزه دارد.

پیشروی اسراییل در جنوب غزه بسیار کُند است

اظهارات غیرانسانی یکی از مقامات رژیم صهیونیستی درباره نوار غزه

دیوید اسراییل، رئیس شورای شهر مِتولا در اراضی اشغالی در اظهاراتی غیرانسانی گفته است که برای برحذر داشتن فلسطینیان از زندگی دوباره در زادگاه‌شان یعنی غزه، باید این منطقه با خاک یکسان و به موزه‌ای شبیه اردوگاه آشویتس در لهستان که به دست نازی‌های آلمان ایجاد شد، تبدیل شود!

وی مدعی شد: باید از دریا تا حصار مرزی غزه، یک نوار امنیتی ایجاد شود؛ کاملاً خالی از سکنه تا یادآوری شود که روزگاری آنجا چه بوده است. این منطقه خالی باید شبیه به اردوگاه آشویتس باشد.

وی همچنین گفته است که به جای کوچاندن مردم غزه به سمت جنوب، باید آنها را به اردوگاه‌های لبنان کوچاند. آزولای مدعی شد: تمام نوار غزه باید درست مثل آشویتس، تخلیه و با خاک یکسان شود. باید آن را به یک موزه تبدیل کنیم و در آن زور اسراییل را به نمایش بگذاریم و همه را از زندگی کردن در نوار غزه بترسانیم.

در پی عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) صهیونیست‌ها اقدام به بمباران نوار غزه کرده‌اند و به‌دنبال این حملات وحشیانه تاکنون حدود ۱۹ هزار فلسطینی که عمده آنها زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده‌اند.

آزولای همچنین با اشاره به عملیات حماس گفت: لبنان اردوگاه‌هایی دارد و (فلسطینیان) باید به آنجا بروند. باید غزه را متروکه و ویران کنیم.

شهر متولا در مرز اسراییل و لبنان واقع شده و آزولای هشدار داده است که اگر از اسراییل در جنگ با حماس، از خود اقتدار نشان ندهد، حزب‌الله لبنان برای حمله به اسراییل از شمال، جسارت پیدا خواهد کرد.

وی مدعی شد: حزب‌الله در حال رصد شرایط جنوب (غزه) است و اگر ما درست به آن نپردازیم. آنها این مساله را نقطه ضعف قلمداد خواهند کرد. نباید در ترس زندگی کنیم و باید تصمیم قاطع بگیریم.

اظهارات غیرانسانی یکی از مقامات رژیم صهیونیستی درباره نوار غزه

سید حسن نصرالله منتظر لحظه مناسب است

رسانه‌های عبری زبان با ابراز نگرانی نسبت به تحولات جبهه شمالی و اقدامات حزب الله لبنان تاکید کردند: سید حسن نصرالله (دبیرکل حزب الله لبنان) منتظر است و تحولات را رصد می‌کند.

این رسانه‌ها اضافه کردند: نصرالله منتظر است ما را غرق شده و شکست خورده ببیند و در لحظه مناسب وارد عمل شود.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند: بدون کمک آمریکایی‌ها که البته بلاعوض نیست و باید هزینه آن پرداخت شود هرگز نخواهیم توانست اسرای خود را بازگردانیم و به جنگ ادامه دهیم.

این رسانه‌ها تاکید کردند: اگر یک ائتلاف با آمریکایی‌ها و کشورهای دیگر ایجاد نشود ما به مرحله‌ای از عجز و ناتوانی خواهیم رسید که هرگز پیش از این شاهد نبوده ایم؛ البته تشکیل این ائتلاف کار دشواری است.

پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کرده بودند که حزب الله لبنان همواره این رژیم را با انواع جدیدی از مهمات استفاده شده در حملات موشکی غافلگیر می‌کند و هیچ شب و روزی در شمال سرزمین‌های اشغالی نمی‌گذرد که انفجاری در آنجا رخ ندهد، تا جایی که زندگی در این مناطق بسیار مشکل شده است.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که حزب الله تنها به سمت مناطق کریات شمونه و اطراف آن ده‌ها موشک شلیک کرده است.

خبرنگار مسائل خارجی سرزمین‌های اشغالی در شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از افزایش نارضایتی میان شهرک نشینان ساکن مناطق شمالی خبر داده و گفت که آنها بیش از دو ماه است که منازل خود را ترک کرده‌اند. این خبرنگار صهیونیست تاکید کرد که شهرک نشینان اعلام کرده‌اند که اگر عملیات نظامی گسترده‌ای برای دور کردن حزب الله در مرزهای سرزمین‌های اشغالی صورت نگیرد، به منازل خود باز نخواهند کرد.

سیدحسن نصرالله منتظر لحظه مناسب است

گزارش دیده‌بان حقوق بشر درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه

سازمان دیده‌بان حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از سیاست گرسنه نگه داشتن ساکنان نوار غزه به عنوان سلاحی ضد آنان استفاده می‌کند که این یک جنایت جنگی به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی عمداً مانع از رسیدن آب و غذا و سوخت و کمک‌های امدادی به مردم نوار غزه می‌شود.

این گزارش همچنین تاکید می‌کند که رژیم صهیونیستی نباید به زیرساخت‌های غزه حمله کند، علاوه بر اینکه باید به محاصره نوار غزه پایان بدهد.

گزارش دیده‌بان حقوق بشر درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه

اعتصاب سراسری خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل مقر وزارت جنگ

خانواده‌های اسرای صهیونیست نزد نیروهای مقاومت فلسطین اعلام کردند که از امروز دوشنبه اعتصاب فراگیری را در مقابل مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی آغاز می‌کنند تا تلاش‌ها برای آزادی فرزندان آنها از سر گرفته شود.

در همین رابطه پایگاه خبری الجزیره نیز گزارش داد که دیروز نیز خانواده‌های اسرای صهیونیست یک مسیر مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را به مدت ۲۴۱ ثانیه به نشانه ۲۴۱ اسیر صهیونیستی در نزد نیروهای حماس مسدود کردند. این اتفاق در تظاهرات اعتراضی گسترده‌ای بود که عصر دیروز در نزدیکی مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل‌آویو برگزار شد و شرکت کنندگان در آن با اهتزاز پلاکاردهایی خواستار آزادی افراد خانواده خود شدند.

در روز شنبه نیز صدها تن از صهیونیست‌ها و خانواده‌های اسرای صهیونیستی در تظاهرات مشابه خواستار طرح فوری برای آزادی اسرای صهیونیست شدند.

تحرکات خانواده‌های اسرای صهیونیست از زمانی افزایش پیدا کرده که جمعه گذشته سه نفر از این اسرا در عملیات ارتش رژیم صهیونیستی که به ظاهر برای آزادی اسرا در منطقه الشجاعیه واقع در شرق نوار غزه ترتیب داده شده بود، به اشتباه به دست نظامیان صهیونیستی به هلاکت رسیدند. ارتش همچنین روز شنبه نیز از کشته شدن یکی از اسرای خود در نوار غزه خبر داد.

بنا بر آمار غیر رسمی نیروهای مقاومت فلسطین در نوار غزه همچنان بیش از ۱۳۵ اسیر صهیونیست در اختیار دارند و اعلام کرده‌اند که جز با آتش‌بس کامل زمینه مذاکرات برای تبادل اسرا فراهم نخواهد شد، این در حالی است که رژیم صهیونیستی در نتیجه فشارهای داخلی همواره تلاش دارد خود را آماده مذاکرات برای تبادل اسرا نشان دهد، اما از آتش‌بس در غزه سخنی به میان نمی‌آورد.

اعتصاب سراسری خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل مقر وزارت جنگ

برجای ماندن صدها شهید و زخمی در جدیدترین حملات هوایی علیه نوار غزه

شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعت‌های گذشته و بامداد امروز دوشنبه مناطق مختلف نوار غزه را در هم کوبیدند به طوری که این حملات هوایی بیت حانون، بیت لاهیا، الشجاعیه، دیر البلح، المغازی، البریج، خان یونس و رفح را در برگرفت.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک ساختمان در اطراف بیمارستان شفا واقع در شهر غزه را بمباران کردند که باعث به وجود آمدن آتش سوزی دراین منطقه شد.

حمله هوایی این جنگنده‌ها علیه منازل مسکونی در اردوگاه النصیرات واقع در نوار غزه چندین شهید و زخمی برجای گذاشت.

برجای ماندن صدها شهید و زخمی در جدیدترین حملات هوایی علیه غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که تنها در جریان بمباران منازل مسکونی در جبالیا واقع در نوار غزه دست کم ۱۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز حملات توپخانه ای خود را علیه مناطق مختلف نوار غزه به ویژه منطقه الصحابه واقع در محله الدرج در مرکز شهر غزه شدت داده‌اند.

مدیر کل وزارت بهداشت نوار غزه تاکید کرد: بیش از ۱۰۰ شهید در حملات رژیم صهیونیستی به جبالیا برجای مانده و ۱۰۰ تن دیگر نیز همچنان زیر آوار این حملات قرار دارند. ۲۰ فلسطینی نیز تاکنون در جریان این حملات زخمی شده‌اند.

درگیری شدید مبارزان فلسطینی با متجاوزان در محور جنوبی غزه

از سوی دیگر نیروهای مقاومت فلسطین به مبارزات خود علیه اشغالگران صهیونیست در محورهای مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که درگیری‌های شدیدی میان این نیروها و متجاوزان صهیونیست در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه در جریان است.

برجای ماندن صدها شهید و زخمی در جدیدترین حملات هوایی علیه غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز به نقل از ارتش این رژیم اذعان کردند که دست کم چهار تن از نظامیان صهیونیست در جریان درگیری‌های زمینی با نیروهای مقاومت در جنوب نوار غزه به هلاکت رسیده‌اند و تعدادی نیز به شدت زخمی شده‌اند.

این در حالی است که بنا به اذعان این رسانه‌ها، آمار نظامیان به هلاکت رسیده و یا زخمی شده در درگیری‌های نوار غزه بسیار بیشتر از آن چیزی است که منابع رسمی اعلام می‌کنند.

دیگر بیمارستانی برای پذیرش زخمی‌ها باقی نمانده است

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی دست به ارتکاب جنایات پی در پی در شمال ای باریکه می‌زند.

این وزارتخانه تاکید کرد: دیگر بیمارستانی برای پذیرش زخمی‌ها و بیماران باقی نمانده است.

هلال احمر فلسطین نیز از جامعه بین الملل خواست از کادر پزشکی و نیروهای درمانی در کنار مراکز پزشکی در نوار غزه حمایت به عمل آورد.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در گفتگو با شبکه الجزیره تاکید کرد: اقدامات اشغالگران صهیونیست بخشی از سناریویی به شمار می‌رود که در شمال نوار غزه و از بیمارستان شفا آغاز شد.

وی در ادامه افزود: هدف قرار دادن بیمارستان ناصر بخشی از سیاست رژیم صهیونیستی برای نابود کردن سیستم بهداشتی و درمانی نوار غزه به شمار می‌رود.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین تصریح کرد: هدف قرار دادن این بیمارستان می‌تواند سیستم بهداشتی و درمانی جنوب نوار غزه را نابود کند.

برجای ماندن صدها شهید و زخمی در جدیدترین حملات هوایی علیه غزه

پیش از این نیز رئیس سازمان جهانی بهداشت در سخنانی با اعلام نگرانی از حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی غزه گفته بود: از تخریب بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه طی حملات روزهای گذشته بسیار وحشت زده و نگران هستیم. ما به شدت نگران امنیت آوارگانی هستیم که در ساختمان بیمارستان کمال عدوان پناه گرفته بودند و حملات علیه این آوارگان برخلاف پروتکل‌های حقوقی است.

به گفته رئیس سازمان جهانی بهداشت، سیستم بهداشتی غزه در حالت فروپاشی کامل قرار دارد و از دست دادن یک بیمارستان دیگر ضربه سختی به نظام درمان این منطقه جنگ زده می‌زند.

طی ساعت‌های گذشته نیز اعلام شد که توپخانه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن بیمارستان کودکان و زایمان در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس در جنوب نوار غزه باعث شهادت یک نفر و زخمی شدن تعداد دیگری از بیماران و افراد حاضر در بیمارستان شد.

حمله نظامیان اشغالگر به کرانه باختری و زخمی شدن چند فلسطینی

از سوی دیگر نظامیان اشغالگر طی بامداد امروز مانند روزهای گذشته به شهرها و منطقه‌های مختلف کرانه باختری حمله کردند. این اشغالگران به شهر دورا واقع در جنوب الخلیل و منطقه حبله در جنوب قلقیلیه یورش بردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که یک جوان فلسطینی در جریان یورش نظامیان اشغالگر به روستای باقه الحطب واقع در شرق شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری زخمی شد.

تلویزیون فلسطین نیز خبر داد که نظامیان صهیونیست به اردوگاه الدهیشه واقع در شهر بیت لحم حمله کردند. منطقه شویکه واقع در طولکرم نیز شاهد یورش این نظامیان اشغالگر بوده است.

گزارش‌های رسانه‌ای از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به بیت امر واقع در شمال الخلیل حکایت دارد. اردوگاه‌های العزه و عایده واقع در بیت لحم نیز از یورش این اشغالگران در امان نمانده‌اند.

نیروهای مقاومت فلسطین نیز تلاش کردند با شلیک گسترده به سمت نظامیان اشغالگر مانع پیشروی آنها در منطقه عقابا واقع در شمال طوباس شوند.

همچنین در یورش نظامیان صهیونیست به شهر اریحا یک جوان فلسطینی دیگر به ضرب گلوله این اشغالگران زخمی شد.

در حال تکمیل

کد خبر 5969353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha